Sistemul de transport futurist "Hyperloop" (similar unui tren de mare viteză) a reuşit să propulseze unul dintre prototipurile sale cu o viteză de 355 km/h, la numai câteva zile după ce un prototip separat a atins 324 km/h, potrivit presei internaţionale.
Ambele recorduri au fost stabilite pe pista de testare "SpaceX Hyperloop" de 0,8 mile, precizează The Verge.
Conceptul "Hyperloop" a fost propus de miliardarul Elon Musk, CEO al firmei "SpaceX" din domeniul aeronautic şi CEO-ul producătorului de maşini electrice "Tesla", în anul 2013.
Obiectivul este ca trenul care transportă pasageri să meargă prin tuburi cu un mediu de joasă presiune, la viteze care depăşesc 1100 km/h, scrie Digital Trends.
Pentru propulsie, sistemul de transport foloseşte acceleratoare magnetice care sunt plasate de-a lungul lungimii tubului, propulsându-le. Tuburile prin care va trece vehiculul vor găzdui un mediu de joasă presiune, înconjurând trenul cu o pernă de aer care îi permite să se deplaseze în siguranţă la viteze atât de mari.
Îmbunătăţirile aduse sistemului ar putea însemna că trenul va atinge 500 km/h luna viitoare, potrivit declaraţiilor făcute de Elon Musk.
Seria de teste din această săptămână sugerează că "Hyperloop" se apropie de viteza maximă la care tehnologia terestră de transport poate călători. La începutul acestei luni, China a permis trenurilor de mare viteză "Fuxing" să călătorească la viteze de aproximativ 350 km/h.
Luna trecută, "Hyperloop" a primit "aprobarea verbală a guvernului" pentru a construi un astfel de sistem de transport subteran, a transmis The Wired. "Hyperloop" ar urma să treacă prin New York, Philadelphia, Baltimore şi Washington DC, în 29 de minute.
De asemenea, un purtător de cuvânt al Casei Albe a declarat că administraţia a efectuat "conversaţii pozitive" cu directorii companiei, dar a refuzat să comenteze dincolo de asta.
Henri Coandă a gândit şi testat un sistem similar "Hyperloop" încă din secolul trecut, scrie Playtech.ro.
Coandă a gândit pentru prima oară acest sistem de transport în anii '70, iar inginerii l-au testat în localitatea Măneciu, din judeţul Prahova, pe o distanţă mică.
Primul test cu transportul prin tub vidat s-a făcut în Bucureşti, în apropiere de CET SUD, în iunie 1971. Acolo a fost construită o conductă de 200 de metri lungime şi un metru diametru. După reuşita testului, autorităţile au înfiinţat la Măneciu Ungureni, în munţii Ciucaş, o ramură a "Departamentului Aerotubexpres". Pe o lungime de 1.300 de metri existau două conducte, cu un diametru de 1.020 de milimetri.
Potrivit inventatorului român, folosind invenţia sa, oamenii ar fi putut călători între Bucureşti şi Ploieşti în maximum 8 minute cu o viteză de circa 500 de kilometri pe oră.