Îmbuteliatorul elen de băuturi Coca-Cola Hellenic (CCH) a anunţat că, în trimestrul al doilea al acestui an, profitul său net a înregistrat o creştere anuală de şapte procente, în pofida faptului că recesiunea a redus cererea pentru băuturi răcoritoare pe pieţele sale principale, informează Agerpres.
Coca-Cola Hellenic (CCH), al doilea îmbuteliator de băuturi Coca Cola din afara SUA, a precizat că în perioada aprilie-iunie 2009 a realizat un profit net de 194 milioane euro, peste estimările analiştilor intervievaţi de Reuters care mizau pe un profit net de 171,4 milioane euro. Grupul a mai adăugat că volumul vânzărilor în al doilea trimestru a crescut cu un procent până, la 593 milioane lăzi. Veniturile s-au situat la 1,891 miliarde euro, cu trei procente mai puţin faţă de trimestrul doi 2008.
Rezultatele semestriale arată un profit net de 201 milioane euro, în scădere cu patru procente faţă de semestrul I 2008 şi vânzări de 3,266 miliarde euro, cu un procent sub rezultatele înregistrate în semestrul I 2008. Coca-Cola Hellenic a vândut 1,033 milioane lăzi în primele şase luni ale acestui an, în creştere cu două procente în ritm anual.
"Condiţiile globale dificile au continuat să afecteze în mod negativ cheltuielile de consum şi volumele noastre de vânzări în trimestrul al doilea. Ne aşteptăm ca în a doua jumătate a anului condiţiile să rămână dificile, cu toate acestea intenţionăm să realizăm reduceri de costuri cuprinse între 115 şi 120 milioane euro în 2009" a apreciat directorul operaţional de la CCH, Doros Constantinou.
Coca-Cola Hellenic (companie la care 23,3% din acţiuni sunt deţinute de gigantul american Coca Cola) are operaţiuni în 28 de ţări cu o piaţă de peste 560 de milioane de persoane. În primul trimestru al acestui an, profitul net al Coca-Cola Hellenic a scăzut cu 93 procente comparativ cu perioada similară a anului trecut.