Şansele gazoductului Nabucco au scăzut foarte mult după analizarea criteriilor anunţate de consorţiul Shah Deniz din Azerbaidjan, la începutul procesului de selectare a rutei de transport către Europa. Aceste criterii au favorizat alegerea TAP în defavoarea Nabucco, a declarat, citat de Agerpres, Farid Abdinbayov, însărcinatul cu afaceri al Ambasadei Republicii Azerbaidjan în România.
Domnia sa a explicat: "Selectarea rutei de livrare a gazelor naturale din Azerbaidjan spre Europa s-a bazat pe o analiză cuprinzătoare a celor opt criterii anunţate de consorţiul Shah Deniz la începutul procesului de selectare a gazoductului. Acestea au fost: avantajele comerciale, capacitatea de livrare, situaţia financiară, planul ingineresc, direcţia şi transparenţa, operabilitatea, dimensiunea şi consideraţiile legate de politicile publice. Aceste criterii au favorizat selectarea TAP pentru consorţiul Shah Deniz. Aceste beneficii comerciale ale TAP au fost convingătoare şi s-au potrivit mai bine, deoarece consorţiul Shah Deniz lucrează la obţinerea unei decizii finale de investiţii pentru proiect mai târziu, în cursul acestui an. De exemplu, conducta TAP este cu aproximativ o treime (450 km) mai scurtă, ceea ce, împreună cu preţul mai atractiv al gazelor naturale oferit de-a lungul ei, a transformat-o într-o opţiune mai eficientă din punct de vedere al costurilor şi i-a acordat un avantaj economic major privind durata proiectului, care este extrem de important pentru realizarea deschiderii Coridorului Sudic".
Minimalizarea cheltuielilor de capital în timpul realizării proiectului a fost vitală, în condiţiile unui cost total de peste 40 miliarde de dolari. Farid Abdinbayova a subliniat: "În plus faţă de economiile realizate la cheltuielile de capital la TAP, economiile de capital realizate la ruta TANAP (Trans Anatolian Pipline) către Grecia, rezultă că tariful TANAP pentru transportul gazelor naturale către conexiunea TAP este mult mai favorabil. Istoria pieţei gazelor naturale şi a dezvoltării infrastructurii arată că paşii iniţiali sunt cei mai dificili. Odată ce sunt făcuţi primii paşi, vor urma dezvoltarea pieţei, extinderea infrastructurii şi a cantităţii de gaze naturale livrate. Consorţiul Shah Deniz crede că asta se va întâmpla cu Coridorul Sud, iar conducte către Europa de tipul rutelor TAP sau Nabucco vor fi construite la timp pentru a transporta volumele viitoare de gaze naturale".
La sfârşitul lunii iunie a acestui an, consorţiul Shah Deniz a anunţat că a ales proiectul gazoductului Trans-Adriatic Pipeline (TAP) pentru transportul gazelor naturale spre Europa via Grecia şi Italia. Nabucco Vest şi Trans-Adriatic Pipeline erau singurele două proiecte care concurau pentru furnizarea de gaze naturale din Azerbaidjan în Europa.
Consorţiul Shah Deniz II, compus din companiile petroliere BP (Marea Britanie), Socar (Azerbaidjan), Statoil (Norvegia) şi Total (Franţa), dezvoltă un uriaş zăcământ de gaze naturale din Marea Caspică.