Browser-ul Internet Explorer al Microsoft a început să piardă din cota ocupată pe marile pieţe europene, precum Franţa, Marea Britanie şi Italia, după ce grupul american a convenit cu Comisia Europeană să faciliteze accesul utilizatorilor Windows la softuri concurente, transmite Mediafax. Angajamentul luat de Microsoft, de a oferi utilizatorilor Windows acces înlesnit la cele mai populare browsere, nu numai la Internet Explorer-ul inclus în mod tradiţional în sistemul de operare, a pus capăt unei dispute îndelungate cu autorităţile pentru Concurenţă din Uniunea Europeană.
Microsoft oferă acum utilizatorilor Windows din Europa o fereastră din care aceştia îşi pot alege şi instala fără prea mari eforturi browser-ul preferat.
Potrivit datelor firmei de statis-tică online Statcounter, cota de piaţă a Internet Explorer a scăzut în martie, faţă de februarie, cu 2,5 puncte procentuale în Franţa, cu un punct procentual în Marea Britanie şi cu 1,3 puncte procentuale în Italia.
Browser-ul Opera, dezvoltat de o companie norvegiană, a înregistrat dublarea numărului de descărcări în Europa după apariţia ferestrei de alegere, consemnând triplarea traficului în Italia, Spania şi Polonia.
Şi organizaţia non-profit Mozilla, cunoscută pentru browser-ul Firefox, susţine că a înregistrat creşteri în ultimele luni.
Dezvoltatorii mai mici de browsere încearcă acum să facă presiuni asupra Comisiei Europene pentru a convinge autorităţile antitrust să determine Microsoft să ofere mai multă vizibilitate softurilor mai puţin cu-noscute.
Microsoft integrează în prezent în fereastră cele mai populare cinci browsere web, însă mici dezvoltatori se plâng că interfaţa creată de gigantul american nu oferă nicio suges-tie că ar mai putea exista şi alte opţiuni.