Privatizarea din 1994 a "Pan Group" a determinat modernizarea întregii tehnologii a societăţii, a procesului de producţie şi adaptarea gamei la cerinţele unei pieţe noi. Mediul extrem de dinamic şi puternic concurenţial a impus firmei dotări masive. Precizând că fiecare an a marcat o investiţie, Ion Busuioc, preşedintele "Pan Group", a enumerat câteva dintre acestea: linia de paste făinoase lungi, cuptoare de pâine (la secţiile firmei din Calafat şi Filiaşi), linii complexe de fabricat biscuiţi (de pe care s-au lansat primii biscuiţi sandwich pe piaţa românească). Au urmat linia de napolitane, linia pentru biscuiţi brezel, o linie completă pentru crackers (sub brandul Salatini) şi patru cuptoare moderne de pâine cu vetre mobile.
O altă investiţie masivă a fost linia automatizată pentru producerea ruladelor, a miniruladelor, fursecurilor şi prăjiturilor. Acestea (450 tone/lună) sunt pe piaţa românească sub brandul Rollini d"Oro şi ocupă locul doi în domeniu, după cota de piaţă.
Ion Busuioc a precizat: "Toate instalaţiile, liniile de fabricaţie şi maşinile sunt de la firme din Italia, Elveţia, Danemarca. Investiţiile noastre totale depăşesc 30 de milioane de euro. Vom continua să investim, mai ales că am achiziţionat, recent, fabrica de nutreţuri combinate şi concentrate din Segarcea".
Domnia sa a completat: "Fabrica de la Segarcea produce furaje combinate şi complementare pentru animalele de fermă: pui, curci, porci, rumegătoare şi peşti. Investiţia iniţială, de 700.000 de euro, constituie un început. Producţia de furaje a demarat cu 2.000 tone/lună. Concentratele sunt ambalate în pachete de 5, 10, 40 kg şi vrac pentru fermele mari. Urmează dotări de ultimă oră, în jur de 5 milioane de euro, pentru o producţie performantă, care să atragă un număr cât mai mare de clienţi".
Diversificarea şi distribuţia - în centrul atenţiei companiei
"Pan Group" şi-a organizat sistemul de distribuţie astfel încât să acopere întreaga ţară (50 de distribuitori), urmărind pătrunderea în reţelele IKA, LKA şi în unităţile de comerţ tradiţional. Parcul auto, cu 77 de autovehicule de transport marfă, asigură transportul în ţară al produselor dulci, sărate şi al pastelor făinoase, dar şi al pâinii proaspete în judeţele Dolj, Olt, Mehediniţi şi Gorj (45 de magazine proprii). La acestea se adaugă 43 de autoturisme.
Diversificarea portofoliului de produse a fost o preocupare permanentă şi un atu în lupta cu concurenţa. Acest proces a mers paralel cu tehnologizarea, cu pregătirea lucrătorilor pentru a acţiona pe maşinile moderne, asistate de calculator. "Pan Group" produce biscuiţi dulci şi săraţi, rulade şi mini-rulade, napolitane (cu diverse umpluturi), paste făinoase, pâine etc.
Ion Busuioc ne-a spus: "Cele mai cunoscute branduri sub care sunt comercializate produsele "Pan Group" sunt: Salatini, Capollini, Dolce, Rolini d"Oro, iar la paste - Pan Goup şi Tismana. În ultimele două luni, societatea a lansat biscuiţii Tismana cu cremă 90 g, Petit Beurre 100 g în cinci sortimente şi mini rulada Rolini d"Oro". Produsele "Pan Group" (cu excepţia pâinii) sunt exportate în spaţiul comunitar (Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Cehia) şi în afara acestuia (Moldova, Croaţia, Serbia).
Întreaga activitate a unităţilor "Pan Group" a fost atestată la nivel internaţional prin obţinerea acreditării ISO 22 000:2005 (SGS) şi a certificatului de calitate pentru produse al LAREX.
"Pan Group" lucrează cu făina din grâul depozitat în propriile silozuri (8.500 tone), pentru asigurarea unei producţii ritmice. Grâul, din import şi autohton, este măcinat în cele cinci mori ale firmei. Făina este utilizată în producţia proprie, astfel că numai un procent foarte mic din aceasta ajunge la comercializare.
Ion Busuioc ne-a spus: "Firma noastră fabrică, pe lângă pâine, o gamă largă de produse de panificaţie şi paste făinoase, care au ajuns în toate zonele din ţară şi în afara graniţelor. Ne-au crescut vânzările în fiecare an. La mijlocul lui 2007, am realizat o cifră de afaceri de 12 milioane de euro, iar pentru sfârşitul anului estimăm minimum 30 de milioane de euro".
Întreprinderea de morărit şi panificaţie din Craiova produce pâine din 1921. A fost privatizată în 1994, sub denumirea "Pan Group" SA. Ion Busuioc deţine 51% din acţiunile companiei. Locuri de muncă: 1.200. Investiţii totale: 30 de milioane de euro.