Locurile de muncă în domeniul vânzărilor sunt cele mai căutate în această perioadă de criză, afirmă Value International (HVI), companie de consultanţă HR, audit organizaţional şi strategii de realocare de personal din Europa de Est, în urma unui studiu privind piaţa de locuri de muncă, citat de Agerpres.
Concluzia care se desprinde în urma acestei cercetări arată că, după primul trimestru al anului 2009, se poate spune că toate domeniile au fost afectate de criza globală, aceste schimbări având consecinţe grave asupra zonei de resurse umane. Majoritatea companiilor au adoptat o strategie de reducere a costurilor bazată pe reducerea salariilor şi restructurarea unor posturi, iar în acest context au devenit foarte interesate de realizarea unei viziuni de ansamblu a afacerilor pe care le desfăşoară şi, în acelaşi timp, de găsirea oamenilor potriviţi pentru implementarea strategiilor adoptate. Astfel, angajatorii se concentrează pe departamentele de vânzări, care generează dezvoltarea afacerii, fapt ce a dus la adevărata creştere a cererii de locuri de muncă în acest domeniu.
Petra Votisky, country manager HVI, este de părere că, pentru a avea succes, companiile au nevoie de cei mai buni oameni în departamentul de vânzări. "Departamentele de vânzări sunt cele mai importante pentru orice companie, deoarece sunt în legătură directă cu rezultatele financiare. Creşterea volumului de vânzări implică atragerea a noi clienţi şi creşterea profitului. Pentru obţinerea de rezultate financiare pozitive este nevoie de personal calificat, în special în acest departament, în acelaşi timp fiind absolut necesare implementarea unei strategii foarte echilibrate şi unei administrări inteligente a costurilor", a afirmat Petra Votisky.
Potrivit specialiştilor, companiile întâmpină dificultăţi în definirea profilelor de vânzări potrivite în condiţiile de criză, deoarece aptitudinile necesare înainte de criză nu mai sunt neapărat potrivite acum: "O parte dintre clienţii noştri şi-au schimbat cerinţele, fiind mai specifice, iar o parte dintre aceştia au nevoie de suport pentru identificarea abilităţilor care lipsesc în echipa de vânzări".
Deoarece în perioadă de criză costurile de administrare a personalului au crescut foarte mult, specialiştii sfătuiesc companiile să-şi externalizeze procesul de evaluare sau procesul de diligenţă HR care poate oferi o imagine clară asupra personalului din cadrul unei companii şi oferă sprijin în dezvoltarea strategică a acesteia. Dacă este identificată strategia potrivită, recuperarea investiţiei în auditul HR poate fi mai scurtă de şase luni.