Vânzările reţelei de restaurante de tip fast-food KFC România au crescut cu 12,8% în primul semestru, la 101,2 milioane de lei, faţă de valoarea de 89,7 milioane de lei din aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul programelor de marketing dezvoltate şi a politicilor de preţuri ale companiei. "Creşterea s-a datorat programelor de marketing, politicilor de preţuri şi programului de dezvoltare din ultimii ani", a declarat directorul de marketing al KFC România, Carmen Lupuleţ, citată de Mediafax. În primul semestru, cele mai mari vânzări au fost generate de restaurantele din Bucureşti (Cotroceni, Magheru, Unirea, Plaza, Băneasa Mall), Cluj-Napoca (Iulius Mall Cluj) şi cele două unităţi din Timişoara.
• Profitul a crescut cu 3%
În acelaşi timp, profitul companiei a crescut cu aproape 3% în primele şase luni, faţă de rezultatul din aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit reprezentantului KFC, în prima jumătate a anului s-a redus puterea de cumpărare din partea clienţilor, în condiţiile în care salariile au fost diminuate, iar promoţiile din partea concurenţei au crescut. "Efectele crizei au fost mai accentuate din cauza scăderii puterii de cumpărare a populaţiei, în condiţiile diminuărilor salariale şi a pierderii unor drepturi ale celor din sistemul bugetar, precum şi a creşterii concurenţei şi a creşterii numărului de oferte promoţionale din piaţă", a spus Lupuleţ.
În ceea ce priveşte preţurile, în cazul KFC acestea au fost menţinute la nivelul celor din 2008. "Referitor la majorarea TVA, încercăm să o absorbim parţial sau total, în funcţie de ce se întâmplă cu preţul de achiziţie al materiilor prime", a explicat Lupuleţ.
• Încă două restaurante KFC
Planurile reţelei KFC România pentru perioada următoare vizează deschiderea a două restaurante, în Buzău şi Piteşti, după ce în acest an au fost inaugurate două unităţi în Bucureşti, respectiv KFC Sun Plaza şi KFC Crângaşi. "Vom deschide restaurante noi în Buzău şi Piteşti în această toamnă, dar nu putem şti exact ce investiţii vor presupune până când nu sunt definitivate detaliile de amenajare", a adăugat Lupuleţ. KFC are 38 de restaurante în ţara noastră, dintre care 17 în Bucureşti.
Pentru acest an, compania se aşteaptă la afaceri de aproximativ 162 milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de anul trecut, bazându-se, printre altele, pe deschiderea de noi unităţi.
Reţeaua KFC, prezentă în România din 1997, este operată în sistem de franciză de către firma US Food Network, controlată de omul de afaceri Puiu Popoviciu, care deţine şi franciza Pizza Hut.