Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) al OMV a scăzut, la nivel de grup, cu 41% la sfârşitul primelor 9 luni din acest an, până la 1,478 miliarde euro, de la 2,503 miliarde euro, cât era la finele perioadei similare din 2013, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
În acelaşi interval, vânzările s-au diminuat cu 12%, de la 32,042 la 28,23 miliarde euro.
Gerhard Roiss, CEO al grupului OMV, a declarat: "În al treilea trimestru din 2014, am crescut EBIT CCA excluzând elementele speciale cu 6% faţă de T3 2013, până la 656 milioane euro, şi am reuşit să ne sporim producţia, în ciuda instabilităţii din Libia şi a mediului de piaţă provocator. Consiliul de Supraveghere a OMV a reconfirmat, în octombrie, strategia noastră, care continuă să se concentreze pe creştere în Upstream. Mai mult: decizia a fost luată ca să combine segmentele de Gaze Naturale şi Energie, şi Rafinare şi Marketing, creând, astfel, noul segment Downstream. Pentru a reflecta un mediu de operare mai provocator (în special fluiditatea preţului petrolului, împreună cu impredictibilitatea producţiei noastre din Libia, cu impact negativ asupra fluxului de numerar al Grupului), ne-am decis să ne reexaminăm programul de investiţii pentru următorii 2-3 ani. În acelaşi timp, ne păstrăm angajamentul faţă de gradul de îndatorare avut în vedere pe termen lung şi faţă de politica noastră sustenabilă în legătură cu dividendele. În Upstream, forarea puţului Domino-2 în zona românească a Mării Negre a fost recent finalizată (datele fiind acum evaluate), iar un nou puţ este forat în această perioadă. În Norvegia, producţia de pe câmpul Gudrun se intensifică în mod continuu, cum am planificat. Beneficiile bazei optimizate a activelor de rafinare după vânzarea participaţiei de 45% din rafinăria Bayernoil şi finalizarea programului de modernizare la Petrobrazi sunt reflectate în puternicul rezultat de rafinare din al treilea trimestru. Ne vom menţine angajamentul privind creşterea profitabilă".