Numărul universal pentru informaţii telefonice poate fi accesat numai din reţelele Romtelecom, Orange, Vodafone şi UPC, au declarat, ieri, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglemetare în Comunicaţii (ANCOM) şi ai furnizorului serviciului universal al abonaţilor de telefonie, "InfoClick". Potrivit acestora, se poartă discuţii şi cu ceilalţi operatori pentru ca numărul universal 118800 să poată fi apelat şi din reţelele "Cosmote", "Zapp" şi "RCS&RDS".
Directorul general al "InfoClick", Kostas Papadopoulos, a precizat că, de la lansarea acestui serviciu la finalul lunii octombrie, au fost înregistrate aproximativ 30.000 de ape-luri. Prin comparaţie, compania "Newsphone", acţionar minoritar al "InfoClick", înregistrează în Grecia 40 milioane apeluri anual pentru acelaşi tip de serviciu.
• Baza de date conţine trei milioane de numere de telefon din toate reţelele, fixe şi mobile, printre care şi numere de pe cartele preplătite
Compania "InfoClick", în asociere cu Newsphone Hellas SA Atena Grecia Sucursala Bucureşti, a câştigat licitaţia pentru a deveni furnizor universal pentru punerea la dispoziţia utilizatorilor a unui serviciu de informaţii privind abonaţii şi a unui registru al abonaţilor. Astfel, "InfoClick" a fost desemnat furnizor de serviciu universal pe o perioa-dă de doi ani de la momentul punerii la dispoziţia utilizatorilor fi-nali, pentru prima dată, a registrului abonaţilor şi a serviciului de informaţii privind abonaţii. Conform ANCOM, compania desemnată furnizor de serviciu universal are obligaţia de a realiza şi administra baza de date completă, care să includă numerele de telefon şi de fax şi anumite date de identificare ale abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului din România care acceptă acest lucru.
"Toţi cei interesaţi au la dispoziţie un registru complet şi un serviciu de informaţii privind utilizatorii serviciilor de telefonie din România. Ei vor putea astfel consulta într-un singur loc numerele de fix, mobil şi fax ale celor care acceptă să figureze în acest registru", a declarat pre-şe-dintele ANCOM, domnul Cătălin Marinescu.
"Pentru prima oară, românii au acces la un serviciu universal al abonaţilor de telefonie prin apelarea numărului naţional scurt 118 800, care oferă datele actualizate ale abonaţilor persoane fizice, companii şi instituţii publice, în regim non-stop. În plus, la cerere, aceştia pot beneficia gratuit de suport pentru identificarea unor informaţii suplimentare despre numerele solicitate. Acesta este doar primul pas în dezvoltarea noastră pe piaţa din România, întrucât, în viitorul apropiat, ne propunem să introducem noi servicii cu valoare adăugată", a mai spus Kostas Papadopoulos
"Sfătuiesc toţi utilizatorii reţelelor de telefonie, fie ele mobile sau fixe, abonaţi sau utilizatori de cartele preplătite, să îşi întrebe furnizorul despre acest registru şi despre situaţia lor. Ar trebui să fie interesate în primul rând companiile, pentru că acum au la dispoziţie un instrument eficace şi gratuit prin intermediul căruia pot fi găsite de clienţi sau parteneri de afaceri", a conchis Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.
Numărul universal pentru informaţii telefonice (118800) este taxat de către reţeaua din care s-a făcut apelul. Astfel, în reţeaua Romtelecom costul este de 0,71 euro/minut (TVA inclus), în UPC - 1,19 lei/apel + 1,11 lei/minut (TVA inclus). În reţeaua Vodafone se va plăti 1,36 euro/apel + 0,30 euro/minut (TVA inclus), iar în reţeaua Orange 0,36 euro/apel + 0,45 euro/minut (TVA inclus).