Companiile bune nu îşi concediază angajaţii, ci regândesc şi redesenează afacerea în aşa fel încât să-şi continue business-ul, a declarat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, Les Hayman, ambasador SAP în lume.
"Companiile cu afaceri gândite bine nu-şi concediază angajaţii, ci redesenează afacerile, în timp ce companiile leneşe caută vinovaţi în Guvern şi nu depun eforturi pentru a-şi regândi strategiile", a apreciat Hayman.
Aflat pentru al doilea an consecutiv în România pentru SAP World Tour, Les Hayman a punctat faptul că "actuala criză economică reprezintă o provocare pentru fiecare ţară, inclusiv pentru România".
"Cred că în timpurile acestea grele, companiile capabile pot demonstra că sunt bune", a precizat oficialul.
Potrivit lui Hayman, problemele cu care se confruntă companiile de bussines la ora actuală sunt cauzate de faptul că acestea au făcut angajări de personal mult peste limită.
"Problema mare apare în momentul în care companiile angajează mai mulţi oameni decât au nevoie", a explicat Les Hayman.
La rândul său, directorul general al SAP România, Valentin Tomşa, a apreciat că în România este mult mai uşor şi simplu să concediezi decât să regândeşti o afacere.
"În România, multor companii le este mult mai uşor să concedieze oameni decât să implementeze strategii de reconstruire a viitorului acestora", a declarat Tomşa.
Joi, SAP, cel mai mare producător mondial de software pentru afaceri, a găzduit la Bucureşti cea de a cincea ediţie a celui mai important eveniment de gen - SAP World Tour 2009. Astfel de manifestări s-au mai derulat în alte 55 de ţări, în aceeaşi zi.
Cu ocazia evenimentului, a fost lansată a treia versiune a programului SAP Business all-in-one destinată IMM-urilor.
Compania germană SAP are în prezent reprezentanţi în peste 120 ţări, un portofoliu de 43.400 clienţi şi subsidiare în peste 50 de ţări.
Grupul este listat la Bursa din Frankfurt şi NYSE, cu simbolul "SAP".
SAP România s-a înfiinţat în anul 2002, activitatea sa fiind concentrată pe vânzare şi margeting.
Potrivit studiului IDC, SAP România avea în 2008 o cotă de piaţă de 22,7%, dublu faţă de ocupantul locului secund, şi aproape 300 clienţi la nivel naţional.