Activitatea în industria prelucrătoare din SUA a înregistrat o expansiune sub aşteptări şi în iulie 2021, pe fondul temperării producţiei şi a comenzilor noi. Indicele agregat al activităţii a scăzut până la 59,5 puncte, de la 60,6 puncte în luna precedentă (o valoare sub 50 arată contracţie), în condiţiile unei scăderi a indicelui producţiei până la 58,4 puncte, de la 60,8 puncte în luna anterioară. Indicele comenzilor noi a scăzut cu 1,1 puncte, până la 64,9 puncte, în condiţiile în care indicele preţurilor a scăzut cu 6,4 puncte, până la 85,7 puncte. Indicele numărului angajaţilor a crescut cu 3 puncte, până la 52,9 puncte. (Sursa: ISM)
Preţurile producătorilor industriali din Ungaria şi-au accelerat creşterea anuală şi în iunie 2021, până la 11,6%, de la 11,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1%, după o scădere de 0,1% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au temperat creşterea anuală până la 8%, de la 8,6% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare 0,3%, iar preţurile energiei şi-au accelerat avansul anual până la 38,3%, de la 30,1% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 5,1%. (Sursa: KSH)
Preţurile de consum din Elveţia şi-au accelerat creşterea anuală în iulie 2021, până la 0,7%, de la 0,6% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%, după un avans de 0,1% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat scăderea anuală până la 2%, de la 2,9% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar preţurile utilităţilor şi-au menţinut creşterea anuală la 1,4%, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,1%. (Sursa: FSO)
Volumul vânzărilor retail din Elveţia şi-a temperat creşterea anuală şi în iunie 2021, până la 0,1%, de la 2,8% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 3,5%, după o scădere de 2,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 2,1%, după o scădere de 3,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 4%, iar vânzările de produse nealimentare, exclusiv combustibil auto, au crescut cu o rată anuală de 1,2%, după o creştere de 8,2% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 3,8%. (Sursa: FSO)
Volumul vânzărilor retail din Germania a crescut cu o rată anuală de 6,2% în luna iunie 2021, după o scădere de 1,8% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare peste aşteptări, de 4,2%, după o creştere de 4,6% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 1,4%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 9%. (Sursa: Destatis)