Membrii Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă (FML) au pichetat, ieri, Ministerul Transporturilor, aceştia fiind nemulţumiţi, în principal, de situaţia în care se află CFR Marfă şi de nivelul de salarizare.
Totodată, a fost cerută demisia Ministrului Transporturilor, Lucian Şova, sindicaliştii acuzându-l pe acesta că nu se implică în rezolvarea problemelor sistemului feroviar.
Iulică Măntescu, preşedintele FML a declarat: "Principala revendicare pe care o avem este legată de situaţia societăţii CRF Marfă în raport cu datoriile pe care le are faţă de CFR SA. Prin blocarea conturilor, atât ale CFR Marfă cât şi ale clienţilor, s-a ajuns într-o situaţie delicată, în care CFR Marfă nu îşi mai poate continua activitatea. Considerăm că trebuie găsite soluţii legale prin care CFR SA să îşi poată recupera datoriile de la CFR Marfă, fără ca activitatea acesteia din urmă să fie afectată".
Potrivit domnului Măntescu, prin sistarea activităţii CFR Marfă şi-ar pierde locurile de muncă 7.500 de oameni.
"Este vorba despre 6.250 de persoane de la CFR Marfă şi 1.250 de la filiala sa, care este într-o situaţie şi mai delicată", a explicat oficialul FML.
Iulică Măntescu a mai spus: "O altă revendicare pe care o avem este legată de lipsa de voinţă privind promovarea legii cu privire la statutul personalului feroviar, care a trecut de Senat, dar este blocată de peste un an de zile în Camera Deputaţilor, din lipsă a avizului Guvernului României".
Printre alte nemulţumiri ale protes-tatarilor s-au numărat nivelul de salarizare foarte redus, condiţiile de muncă precare, precum şi lipsa investiţiilor în sistemul feroviar.
La finalul lunii martie, domnul Măntescu preciza că CFR Marfă are datorii totale în valoare de aproximativ 996 de milioane de lei, dintre care circa 835 de milioane de lei către CFR SA, iar restul către diferiţi clienţi şi furnizori.
Totodată, conform reprezentantului FML, CFR Marfă are de încasat creanţe în sumă totală de aproximativ 568 de milioane de lei, din care circa 448 de milioane de lei provin de la societăţi cu capital integral de stat.
Potrivit reprezentanţilor FML, protestele vor continua, sindicaliştii urmând să picheteze Ministerul Transporturilor şi pe 19 aprilie, urmând ca pe 23 aprilie să fie organizat un marş către la Palatul Victoria, unde vor depune un memoriu la Guvern.