Mesajele e-mail nesolicitate de către destinatari aduc pierderi de zeci de milioane de euro companiilor din România, relevă un studiu întocmit de compania IT Assist, furnizor de servicii de specialitate externalizate.
Din datele citate reiese faptul că dintr-un total de 1,16 milioane de e-mailuri trimise către 1.700 căsuţe de e-mail ale utilizatorilor din companii, pe perioada unei luni, 58,13% sunt de tip Spam sau Phishing.
Potrivit studiului, un posesor de căsuţă de e-mail primeşte, în medie, 22 de mesaje electronice pe zi dintre care aproximativ nouă sunt legitime, iar restul reprezintă mesaje nesolicitate.
"Pierderile cauzate de un singur tip de incident IT - mesajele nesolicitate - pot fi foarte importante. O companie cu doar 20-30 de angajaţi, cu acces la e-mail şi care nu foloseşte o soluţie de filtrare a e-mailurilor, poate primi, în medie, 150-200 de mii de mesaje nesolicitate într-un an. Dacă presupunem că un angajat pierde 30 secunde cu descărcarea, citirea sau ştergerea fiecăruia dintre aceste mesaje, rezultă o pierdere directă de 1.250 ore lucrătoare pe an, adică aproximativ 4.000 de euro pe an, calculaţi la un cost mediu cu fiecare angajat de numai 500 euro pe lună", a explicat Mircea Mitu, director tehnic IT Assist.
Reprezentantul companiei IT a adăugat că valoarea pierderilor pricinuite de e-mailurile nesolicitate creşte direct proporţional cu numărul de angajaţi care se "ocupă" de verificarea mesajelor nedorite.
"Într-o firmă cu 30-40 angajaţi şi cu productivitate mediu-ridicată, unde costul per angajat, incluzând salariul, taxele şi regiile este de cel puţin 1.000 euro pe lună, pierderile totale datorate mesajelor nesolicitate ajung la 10.000 euro pe an", a declarat Mitu.
Studiul întocmit de IT Assist face parte din campania educaţională "Un IT eficient conduce la costuri mai mici şi profituri mai mari", lansată de furnizorul de soluţii şi servicii IT pe data de 15 Septembrie 2009.
IT Assist a fost înfiinţată în anul 2006 de o echipă cu experienţă în diverse domenii IT atât pe piaţa din România, cât şi în Europa de Vest şi SUA.
Portofoliul de produse al companiei cuprinde proiecte din cele mai variate zone ale tehnologiei informaţiei: securitatea informaţiei, dezvoltare aplicaţii software, implementare aplicaţii de business, promovare online şi e-commerce, dezvoltarea şi implementarea de sisteme complexe, dezvoltarea de înalte tehnologii.