Compania Microsoft va lansa o versiune gratuită a pachetului Office, pe care utilizatorii o vor accesa online, intenţionând astfel să recupereze teren în faţa produselor lansate în urmă cu trei ani de principalul său rival, Google, potrivit Reuters.
Pachetul oferit de cel mai mare producător de software din lume va conţine un editor de text, un program de calcul tabelar, un program de ilustrare a prezentărilor şi o aplicaţie pentru luarea de notiţe, programe similare celor care întră în componenţa pachetului Office.
Noul serviciu pus la dispoziţie de Microsoft este cea mai recentă ofensivă pusă la cale de companie, în lupta acerbă dintre tehnologiile oferite de cei doi rivali.
Decizia luată de producătorul de aplicaţii, vine în contextul în care, săptămâna trecută, Google şi-a anunţat planurile de a crea un sistem de operare gratuit, care ar urma să concureze cu Windows, sistemul vândut de Microsoft.
Totodată, Microsoft a lansat luna trecută un nou motor de căutare, denumit Bing, care a atras o mică parte din cota de piaţă a serviciului Google. Versiunea gratuită a pachetului Office, pe care Microsoft intenţionează să o pună la dispoziţie utilizatorilor, ar putea afecta însă vânzările diviziei de aplicaţii destinate afacerilor, care în prezent este cea mai bine cotată şi cea mai profitabilă din cadrul companiei.
Una dintre cele mai populare ediţii a pachetului Office este o versiune pentru uz personal, care se vinde la un preţ de 150 de dolari şi care include cele patru programe oferite de Microsoft.
"Microsoft se află într-o postură dificilă. Rivalul companiei nu vinde produsele similare la un preţ mai mic, ci le oferă în mod gratuit", a declarat Sheri McLeish, un analist al firmei de consultanţă Forrester Research.
Divizia Office a Microsoft şi-a sporit profitul operaţional până la 9,3 miliarde dolari, în primele trei luni, pe fondul unor vânzări de 14,3 miliarde dolari. McLeish a spus că se aşteaptă ca Microsoft să-şi extindă cota de piaţă peste nivelul celei deţinute de Google, în contextul în care sutele de milioane de utilizatori care folosesc în prezent pachetul Office se vor îndrepta către versiunea online.
Microsoft va încerca să obţină profit din noul serviciu prin direcţionarea utilizatorilor săi către paginile de internet care conţin reclame, deţinute de companie, printre care se numără şi cea a motorului de căutare Bing.
Analiştii apreciază că indiciile privind succesul viitor al motorului de căutare Bing ar putea aduce rezultate eforturilor companiei de a trece pe profit cu divizia de internet.
Lansarea noului serviciu gratuit al Microsoft va coincide cu cea a pachetului Office 2010, viitoarea versiune îmbunătăţită a produsului, estimată a avea loc în prima jumătate a anului viitor. Cea mai recentă versiune a suitei Office a fost lansată la începutul anului 2007.