Muncitorii din Calais ai companiei maritime în dificultate MyFerryLink au blocat, marţi, accesul în Eurotunelul de sub Canalul Mânecii, după ce au dat foc la grămezi de cauciucuri, în semn de protest, scrie The Telegraph.
Potrivit publicaţiei, breteaua de acces în tunel dinspre partea franceză a fost complet blocată de o grămadă de cauciucuri arse, care degajă o coloană groasă de fum negru, provocând mari ambuteiaje.
Compania care gestionează Eurotunnel a transmis, ulterior, că protestatarii au părăsit autostrada, însă autorităţile încearcă să remedieze daunele cauzate de incendiile de pe partea carosabilă. Eurotunnel a recomandat pasagerilor care voiau să traverseze tunelul să îşi reprogrameze călătoriile.
AFP scrie că lucrătorii protestează împotriva refuzului Eurotunnel, proprietarul navelor MyFerryLink, de a onora creanţe de 6,2 milioane de euro, ceea ce face imposibilă plata salariilor în iulie.
Cu prilejul acţiunilor precedente de la tunel, mulţi imigranţi au profitat de confuzie pentru a încerca să traverseze, mai spune sursa citată. În jur de 3.000 de imigranţi se află în regiunea Calais (nord-vestul Franţei), de unde speră să ajungă în Marea Britanie.
De la începutul lui iulie, marinarii şi-au înmulţit acţiunile de protest, blocând portul Calais şi mii de camioane, paralizând traficul navetelor Eurotunnel, precum şi trenuri ale Eurostar.
Întregul scandal a pornit de la anunţul Groupe Eurotunnel SE, societatea franco-britanică responsabilă de tunelul de la Canalul Mânecii, de a renunţa la colaborarea cu MyFerryLink şi la decizia de a-şi vinde feriboturile către compania DFDS. Operatorul danez DFDS şi-a propus să păstreze doar 202 din cei 600 de angajaţi actuali ai MyFerryLink, de unde şi blocajele din portul Calais şi protestele aferente.
În schimb, protestatarii au decis în cadrul unei adunări generale să "elibereze portul" pentru navele companiei rivale DFDS, care şi-au putut relua traficul normal după blocarea parţială a portului, luni, a spus Landy.