Industria dezvoltatoare de jocuri se confruntă în prezent cu una dintre cele mai importante tranziţii din istorie odată cu lansarea Microsoft
DirectX 10. Pentru a le oferi dezvoltatorilor sprijinul în trecerea rapidă către DirectX 10, NVIDIA (Nasdaq: NVDA) a lansat ieri o nouă platformă definitivă pentru dezvoltarea avansată de jocuri..
Nucleul acestei platforme constă într-o nouă gamă de dezvoltare care permite crearea şi optimizarea jocurilor inovatoare pe PC concepute pentru DirectX 10. Noul NVIDIA Developer Toolkit va permite economisirea de timp şi bani în crearea de jocuri ce vor oferi grafică apropiată de realitate. De asemenea, platforma include: plăcile video NVIDIA GeForce din seria a 8 a, chipseturile pentru plăci de bază NVIDIA nForce 680 şi DirectX 10. Aceasta este cea mai avansată platformă de dezvoltare de jocuri din lume; ea permite crearea de conţinut inovator de ultimă generaţie ce îi va determina pe utilizatori să îşi regândească aşteptările în materie de realism în jocurile pentru PC.
Noul Developer Toolkit de la NVIDIA facilitează crearea de jocuri compatibile DirectX 10, prin oferirea de mostre de cod pentru instruire, acces avansat la shadere, optimizare de performanţă şi multe altele.Toolkit-ul asigură un câştig semnificativ de performanţă şi salvează timp în dezvoltarea şi optimizarea jocurilor.
NVIDIA Developer Toolkit include:
SDK 10: sample-uri DirectX 10, OpenGL şi CUDA pentru cele mai noi unităţi de procesare grafică.
Instrumente pentru textură: biblioteci puternice şi plug-in pentru realizarea texturilor - acum cu suport DirectX 10 şi cu o viteză de aproximativ 10 ori mai mare datorită accelerării unităţii de procesare grafică prin intermediul CUDA.
PerfKit 5: instrumente puternice pentru corectarea şi configurarea aplicaţiilor unităţii de procesare grafică pentru Windows Vista şi DirectX 10 - acum cu shader edit-and-continue, render state modification, customizable graphs and counters şi multe altele.
ShaderPerf 2: informaţii detaliate despre performanţa shader -ului cu suport pentru noile drivere.
FX Composer 2: un mediu de dezvoltare foarte performant pentru cross-platform shader authoring; suport DirectX şi OpenGL cu HLSL, Cg, şi COLLADA FX.
Shader Library: cea mai mare colecţie din lume de shadere pentru unităţile de procesare grafică, prezentând mai mult de 100 de efecte shader diferite şi suport pentru submisiuni externe.
Cevat Yerli, preşedinte al Crytek, declară, "Folosim instrumentele de dezvoltare de la NVIDIA frecvent pentru analize de performanţă, optimizare, shadere şi testare. Instrumentele de dezvoltare de la NVIDIA ne-au ajutat să economisim timp şi bani în munca pentru Crysis. Corectarea excepţională, vizualizarea şi setarea capacităţilor acestor instrumente fac din ele o necesitate pentru orice grup de dezvoltare. Mă uimeşte faptul că NVIDIA le oferă gratuit."
"Instrumentele de dezvoltare de la NVIDIA sunt unele dintre cele mai bune din industrie," declară Mark Robinson, director tehnic la Rockstar San Diego. "Folosesc FX Composer în mod regulat pentru a face prototipuri de shader rapid, SDK pentru a dezvolta noi tehnici şi PerfKit pentru analiză detaliată de performanţă şi pentru corectură."
NVIDIA va distribui de asemenea o serie de instrumente la Conferinţa Dezvoltatorilor de Jocuri (standul 5134, North Hall) în San Francisco, inclusiv SDK 10, Texture Tools, Shader Library, şi ShaderPerf. Celelalte instrumente vor fi lansate după această conferinţă. În plus, dezvoltatorii pot participa la sesiuni detaliate despre tehnologiile NVIDIA marţi, 8 martie, începând cu ora 9 am în Sala 3018 (West Hall).
Despre NVIDIA
Corporaţia NVIDIA este liderul mondial în tehnologia procesoarelor de grafică programabilă. Compania creează produse inovatoare pentru calculatoare, electronică şi dispozitive mobile. NVIDIA îşi are sediul în Santa Clara, CA şi are birouri în Asia, Europa şi America.
Anumite declaraţii din acest comunicat de presă care include, dar nu se limitează la beneficii, impact, performanţă, preţ şi caracteristici ale platformei de dezvoltare de la NVIDIA şi ale NVIDIA Developer Toolkit; tranziţia industriei dezvoltatoare de jocuri; şi lansarea instrumentelor reprezintă declaraţii care sunt supuse riscului şi nesiguranţei care ar putea face ca rezultatele să fie fizic diferite de aşteptări. Aceste riscuri şi incertitudini cuprind, dar nu se limitează la: schimbări neaşteptate în industria dezvoltatoare de jocuri; schimbări în modul în care jocurile sunt realizate, defecte de software, defecte de fabricare; impactul dezvoltării tehnologice şi competiţiei; acceptarea continuă şi utilizarea noilor tehnologii şi produse; impactul produselor competitive şi alternativelor de preţ; schimbări in standardele tehnologice şi interfeţe, ca de altfel şi alţi factori detaliaţi din când în când în rapoartele din dosarele NVIDIA către Comisia de Valori Mobiliare, inclusiv Formularul 10-Q pentru trimestrul care a luat sfârşit pe 29 octombrie 2006. Copii după aceste rapoarte se găsesc pe site-ul nostru şi pot fi accesate gratuit. Aceste declaraţii nu reprezintă o garanţie a performanţelor ulterioare, vorbesc numai la data prezentului document şi, cu excepţia situaţiei în care legea o cere, NVIDIA nu îşi asumă nicio obligaţie de a le actualiza, în eventualitatea unor evenimente sau circumstanţe ulterioare.
Copyright 2007 NVIDIA Corporation Toate drepturile rezervate. NVIDIA, logo-ul NVIDIA, GeForce şi nForce sunt mărci înregistrate a Corporaţiei NVIDIA în SUA şi alte ţări. Celelalte companii şi/sau numele de produse pot fi nume comerciale, mărci şi/sau mărci înregistrate ale respectivilor proprietari la care sunt asociate. Caracteristicile, preţurile, disponibilitatea şi specificaţiile sunt supuse schimbării fără a se anunţa.