Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" Constanţa atrage atenţia că, prin amânarea întâlnirii de azi, privind prezentarea versiunii preliminare a Strategiei de dezvoltare a Portului Constanţa, CN APMC, în calitate de autoritate publică, "îşi încalcă obligaţia" de a supune consultării publice proiectele de interes deosebit, "încălcând în mod flagrant" transparenţa decizională.
Organizaţia Patronală menţionează că, prin aceste acţiuni, CN APMC ignoră interesele naţionale în ceea ce priveşte dezvoltarea economică pe termen scurt, mediu şi lung a Portului Constanţa, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei.
"Operatorul Portuar, cât şi Federaţia Naţionala a Sindicatelor Portuare, aşa cum au sesizat în numeroase rânduri, constată încă o dată că acest Master Plan a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanţa (CN APMC) şi comunitatea portuară, în pofida manifestării constante din partea lor a interesului şi a disponibilităţii privind un dialog constructiv asupra acestei tematici. Deşi Organizaţia Patronală a solicitat crearea unui cadru reglementat în care sa fie abordată în mod constructiv varianta preliminară a Master Planului, în vederea remedierii tuturor viciilor si carentelor sesizate, constatăm că CN APMC se opune în mod abuziv oricărei încercări de dialog şi duce acest document de importanţă naţională şi strategică în derizoriu", mai arată sursa citată.
Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" Constanţa si FNSP atrag astfel atenţia că, deşi practica consultării organizaţiilor reprezentative este elementară în context european, CN APMC "refuză în mod categoric o consultare efectivă şi reală, manifestând o lipsă totală de transparenţă şi receptivitate în abordarea unei problematici de importanţă strategică şi intenţionează avizarea Master Planului într-o formă agreată unilateral".
În consecinţă, comunitatea portuară va întreprinde "orice demersuri necesare pentru implicarea sa în realizarea unui Master Plan al Portului Constanţa coerent, în concordanţă cu Master Planul General de Transport al României, având ca scop principal realizarea unei strategii de dezvoltare a intregii infrastructuri de transport naval, astfel încât să fie crescută atractivitatea Portului Constanţa în raport cu porturile concurente", mai notează reprezentanţii Operatorului Portuar Constanţa.