• Compania estimează că va trece din nou pe profit operaţional în al doilea trimestru al anului financiar 2010
Producătorul nipon de electronice "Panasonic Corp." a înregistrat, în primul trimestru al anului fiscal 2009 început pe 1 aprilie a.c., vânzări de 1.595,5 miliarde yeni (aproximativ 11,82 miliarde euro), cu 26% mai mici decât în perioada similară a anului fiscal anterior când s-au ridicat la 2.152 miliarde yeni (aproximativ 15,94 miliarde euro), arată un comunicat al companiei remis redacţiei.
Din totalul vânzărilor, cele de pe piaţa niponă s-au ridicat la 858,8 miliarde yeni, cu 18% mai puţin decât în primul trimestru al anului fiscal 2009. Vânzările din afara Japoniei au fost în primele trei luni de 736,7 miliarde yeni, cu 33% mai mici decât în aprilie-iunie 2008.
Conform raportului financiar, compania a înregistrat de asemenea o pierdere operaţională de 20,2 miliarde yeni pe primul trimestru al anului fiscal 2009, faţă de un profit operaţional de 109,6 miliarde yeni în intervalul de timp similar din anul financiar 2008. Rezultatele au fost influenţate în mare parte de scăderea vânzărilor la nivelul întregii industrii a produselor electronice dar şi a preţurilor globale la aceste echipamente.
Cu toate acestea, şi vânzările dar şi rezultatul operaţional şi cel net s-au situat peste estimările anterioare ale companiei, menţionează comunicatul.
• Previziuni
Economia globală dă semne de redresare, dar o îmbunătăţire semnificativă se va produce abia în ultimele 3 luni ale anului fiscal 2009 (perioada ianuarie-martie 2010).
Conform evoluţiei din ultimele luni, Panasonic a revizuit în creştere vânzările estimate pentru primul semestru al anului fiscal 2009 (intervalul aprilie-septembrie 2009) de la 3.260 miliarde yeni la 3.300 miliarde yeni.
De asemenea, compania se aşteaptă să înregistreze o pierdere operaţională de 20 miliarde yeni în primele şase luni, faţă de estimările anterioare de 105 miliarde yeni.
Oficialii companiei estimează că va trece din nou pe profit operaţional în al doilea trimestru al anului financiar 2010.
Panasonic Corporation cu sediul la Osaka, Japonia, renumită pentru produsele sale sub marca Panasonic, este lider internaţional în dezvoltarea şi fabricarea de produse electronice pentru o gamă variată de clienti, afaceri şi cerinţe industriale. Compania ocupa locul al treilea în indexul Fortune 500 Electronics & Electrical Equipment.
Reprezentantul Panasonic pe piaţa locală este, din anul 1996, PANASONIC ROMANIA.