• În 2008 se estimează că vânzările de notebook-uri vor creşte cu 200% faţă de cele înregistrate anul trecut
Companiile Altex România şi Fujitsu Siemens Computers au semnat un contract de parteneriat direct, urmărindu-se în acest fel creşterea cu 300% a vânzărilor de echipamente IT ale producătorului german în magazinele Altex şi Media Galaxy, valoarea acestora fiind estimată să atingă cifra de 7 milioane de euro până la sfârşitul lunii martie 2009. Parteneriatul dintre Altex România şi Fujitsu Siemens Computers va acoperi un portofoliu complet de produse, de la periferice la notebook-uri şi desktop-uri echipate cu tehnologii de ultimă generaţie.
Noua gamă de notebook-uri AMILO 3000 FUJITSU SIEMENS COMPUTERS
Fujitsu Siemens Computers a demarat la sfârşitul lunii mai 2008 o campanie de consolidare a cotei de piaţă pe segmentul consumer prin introducerea noului concept de design al gamei de produse Amilo 3000. Caracteristicile diversificate ale gamei, precum cameră web de înaltă rezoluţie pentru video-conferinţe, widescreen BrilliantView, BlueRay pentru vizualizarea DVD-urilor, cititor de carduri, porturi variate, tastatura spill-proof şi, mai ales, staţia grafică externă GraphicBooster pentru performanţă multimedia, transformă această gamă în cea mai completă şi atractivă alegere din categoria sa. Noua gamă de produse din seria Amilo 3000, este disponibilă din această lună în magazinele Altex şi Media Galaxy din întreaga ţară, cu 2 configuraţii de notebook-uri urmând ca până la sfârşitul anului să introducă alte 4 configuraţii.
Începând cu luna noiembrie magazinele Altex/Media Galaxy vor adăuga în portofoliul de produse existent, noul model Amilo Mini. Mini-notebook-ul de doar 1kg este livrat cu Microsoft Windows XP Home Edition iar capacitatea hard disk-ului este de 60 sau 80 GB, din luna decembrie 120GB opţional.
Pe piaţa de notebook-uri din ROMÂNIA, în segmentul consumer, Fujitsu Siemens Computers este unul dintre primii 3 jucători, înregistrând o cotă de piaţă de 16,6%, la sfârşitul anului 2007 (IDC, CY07). Până la sfârşitul anului 2008, Fujitsu Siemens Computers îşi propune să depăşescă pragul de 20%, pe acest segment, bazându-se pe noul design al seriei Amilo 3000 şi pe încheierea de parteneriate strategice cu cei mai importanţi jucători din retail.
MEDIA GALAXY - liderul pieţei româneşti de notebook-uri
Piaţa românească de produse IT este marcată de migrarea preferinţelor consumatorilor către notebook-uri în detrimentul PC-urilor clasice. Dacă în 2007 vânzările de notebook-uri reprezentau un sfert din vânzările de desktop-uri, din punct de vedere cantitativ, în 2008 se estimează că vânzările de notebook-uri vor fi egale cu cele de desktop-uri.
Din punct de vedere valoric vânzările de notebook-uri reprezentau anul trecut jumătate din vânzările de desktop-uri. În 2008 vânzările de notebook-uri vor fi egale cu vânzările de desktop-uri, depăşindu-le chiar cu câteva procente.
În 2008 se estimează că vânzările de notebook-uri vor creşte cu 200% faţă de cele înregistrate anul trecut, în timp ce vânzările de desktop-uri sunt în scădere, estimându-se o reducere de până la 10 - 12% faţă de cele înregistrate anul trecut.
Pentru 2009 se previzionează continuarea creşterii înregistrată de vânzările de notebook-uri, ajungându-se la dublarea cantităţilor vândute faţă de anul în curs.
Preferinţele clienţilor se îndreaptă spre notebook-urile cu diagonala de 15.4", aproximativ 70% dintre clienţi optând pentru acestea. O altă tendinţă care se distinge aici este orientarea consumatorilor către notebook-uri cu preţuri de aproximativ 400 euro, aproximativ 60% dintre produsele vândute au preţul în jurul acestei valori.
Preţurile laptop-urilor au scăzut cu aproximativ 30% faţă de anul trecut. Până la sfârşitul anului în curs preţurile vor rămâne constante, excepţie făcând ofertele promoţionale din perioada sărbătorilor de iarnă. Tendinţa de reducere a preţurilor se va manifesta şi pe parcursul anului 2009, reducerea ajungând în medie până la 10%. Reducerile de anul viitor vor viza în mod special
1. hm....
(mesaj trimis de uncknown în data de 16.02.2009, 02:01)
sucks.....