Grup Feroviar Român a primit, pentru a treia oară consecutiv, câştig de cauză în ceea ce priveşte licitaţia de transport cărbune organizată de Complexul Energetic Oltenia (CEO).
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a dat dreptate Grup Feroviar Român, considerând că decizia autorităţii contractante prin care a descalificat oferta Grup Feroviar Român nu a prevăzut motivele concrete de respingere, încălcând astfel dispoziţiile legale incidente.
CEO a decis să descalifice oferta Grup Feroviar Român invocând faptul că aceasta ar fi inacceptabilă şi neconformă,
Grup Feroviar Român a reclamat această decizie la CNSC, care a dat celui mai mare operator feroviar privat de transport de marfă din România.
Potrivit deciziei CNSC din 27 februarie 2015, Complexul Energetic Oltenia este obligat să anuleze raportul procedurii şi comunicările privind rezultatul procedurii, să refacă raportul procedurii de atribuire a contractului de transport şi comunicările privind rezultatul procedurii.
CEO are la dispoziţie 10 zile, de la data comunicării deciziei, pentru a continua procedura, cu respectarea motivelor oferite de către CSNC.
Este pentru a treia oară consecutiv când Grup Feroviar Român a primit câştig de cauză, la CNSC sau în instanţă, în ceea ce priveşte licitaţia de transport de cărbune organizată de CEO.
Prima dată, în luna mai 2014, CFR Marfă a cerut anularea licitaţiei de transport de cărbune organizată de CEO, iar în luna iunie Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins această solicitare, dând dreptate GFR, care a cerut respingerea solicitării CFR Marfă.
A doua oară, în luna august 2014, Curtea de Apel Craiova a respins ca nefondată solicitarea CFR Marfă de anulare a licitaţiei de transport de cărbune, dând încă o dată câştig de cauză Grup Feroviar Român.
Reamintim că în ceea ce priveşte licitaţia de transport de cărbune organizată de Complexul Energetic Oltenia, consorţiul condus de Grup Feroviar Român a depus o ofertă tehnico-‐financiară care conţinea un preţ mai mic decât cel înaintat de CFR Marfă.
Grup Feroviar Român este entitatea fanion a Grampet Group, cel mai mare holding feroviar privat din Uniunea Europeană. Alături de Grup Feroviar Român, din Grampet Group mai fac parte alţi doi operatori feroviar privaţi din Ungaria şi Bulgaria, case de expediţie în Germania, Austria, Serbia, Moldova şi Ucraina si patru fabrici de constructie: Reloc-‐Electroputere VFU Craiova, Electroputere VFU Paşcani, Reva Simeria şi Grampet Debrecen, în Ungaria.