Afacerile anului 2009 au fost pentru Pambac cu 8% mai mici în volum faţă de cele ale anului 2008, în timp ce din punct de vedere valoric, scaderea a fost cu circa 12%, bilanţul anului 2009 indicând o cifră de afaceri de 173 milioane lei. Pentru aceeaşi perioadă, profitul impozabil înregistrat a fost cu 49% mai mare decât cel al anului 2008, înregistrând o valoare de 4,825 milioane lei, iar indicatorul EBITDA s-a păstrat în media ultimilor ani, de circa 4 milioane Euro.
"Scaderea cifrei de afaceri s-a datorat în principal faptului că preţurile produselor au scăzut, dar şi limitării colaborării numai la parteneriatele sigure, asumându-ne această reducere şi preferând să conservăm fluxurile financiare ale companiei. Creşterea profitului este o consecinţă a celor trei ani de restructurare, de eficientizare a costurilor, de eliminare a gamelor de produse mai puţin sau deloc profitabile", ne-a declarat Alin Giurea, preşedinte Pambac.
Pambac a început anul 2010 fără datorii şi cu toate investiţiile achitate.
În aceste condiţii conducerea societăţii îşi propune pentru 2010 să dirijeze sume importante în consolidarea brandurilor, în creşterea cotelor de piaţă, în extinderea vânzărilor pe piaţa Europei de Sud-Est şi nu în ultimul rând în dezvoltarea societăţii atât organic cât şi prin achiziţii.
Alin Giurea a spus: "În primele două luni ale anului 2010 am înregistrat rezultate mai mici cu 5% comparativ cu 2009 şi nu cred într-o revenire rapidă a consumului, deşi Pambac produce alimente situate la baza nevoilor umane. Cu toate acestea, pentru anul 2010 ne propunem cel puţin menţinerea cifrei de afaceri şi a profitabilităţii anului anterior. Avem multe atuuri pentru a ne consolida poziţia în această perioadă, chiar dacă anul 2010 va fi unul imprevizibil şi dificil. Aşa cum am anticipat venirea crizei financiare şi am redus accelerat gradul de îndatorare în ultimii trei ani, făcând reduceri importante de costuri, consider ca firmele posesoare a unor branduri solide, cu o echipă de management dedicată şi antrenată vor ieşi întărite din anul 2010 şi vor putea să-şi reia imediat creşterea".
Pambac SA este unul dintre cei mai mari angajatori locali, înregistrând la finele anului 2009 peste 670 de angajaţi. Deşi ne aflăm într-o perioadă de creştere a şomajului, reprezentanţii companiei ne-au precizat cp pentru anul 2010 la Pambac nu se vor face disponibilizări, din contrp se doreşte o întărire a echipelor de marketing şi vânzări. De asemenea vor fi înfiinţate circa 300 de puncte noi de vânzare a pâinii şi specialităţilor de panificaţie.