Piaţa europeană de comerţ electronic a egalat-o pe cea din SUA

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #IT / 27 octombrie 2009

Piaţa europeană a comerţului electronic este acum comparabilă ca mărime cu cea din SUA, ajungând la valoarea de peste 106 miliarde de euro, a declarat pentru Agerpres, directorul Centrului European al Consumatorilor din România (ECC-Romania), Răzvan Resmeriţă, referindu-se la datele raportului "Cross-border e-Commerce in Europe".

La nivel european, 70% din cifra de afaceri realizată prin e-commerce aparţine pieţelor din Marea Britanie, Germania şi Franţa. Există însă semnificative diferenţe în interiorul Uniunii Europene. Astfel, anul trecut, 57% dintre locuitorii Marii Britanii au comandat prin internet bunuri pentru uz personal, iar în Franţa, 66% dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online. În Germania, 58,3% dintre persoanele care, în anul 2007, au accesat internetul au făcut cumpărături "ocazional sau frecvent, în ultimele trei luni".

În ţările nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda şi Islanda), 91% dintre utilizatorii de internet au făcut, anul trecut, achiziţii online "în ultimele şase luni".

La celălalt capăt al clasamentului se află Estonia, Cipru, Grecia, Italia şi Portugalia unde aproximativ 10% dintre persoanele fizice au apelat la comerţul online pentru a-şi procura bunuri pentru folosinţă individuală. Pe ultimele două locuri din UE27 se află, la acest indicator, sunt România şi Bulgaria, cu 4% şi, respectiv, 3%.

Potrivit informaţiilor furnizate de ECC-România, anul trecut, cele mai populare cumpărături online au fost pentru călătorii şi cazare de vacanţă (42% dintre persoanele fizice care au cumpărat online), îmbrăcăminte şi articole de sport (41%), cărţi-reviste-materiale educaţionale (39%). Produsele electronice, inclusiv aparate de fotografiat, au fost achiziţionate de către 25% dintre cumpărătorii online.

Vânzările prin internet au afectat afacerile marilor magazine. În 2008, trei din cinci utilizatori ai internetului au comparat preţurile înainte de a face o achiziţie, cel mai adesea apelând la serviciile unor websiteuri specializate.

Internetul este canalul de retail cu cea mai rapidă creştere. În interiorul EU27, anul trecut, 51% dintre comercianţii cu amănuntul au efectuat vânzări prin e-commerce. Doar vânzările direct din magazin sunt mai frecvente, fiind folosite de 79% dintre retaileri. Astfel, e-commerce a devenit mai popular decât vânzările la domiciliu prin reprezentanţi (21%), cele prin poştă (30%) şi telesales (17%).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb