Ţara noastră reprezintă cea de-a 16-a piaţă auto din Uniunea Europeană după înmatriculările de autoturisme noi din anul 2010, care au scăzut, la noi, de trei ori mai mult faţă de contracţia înregistrată în spaţiul comunitar, potrivit datelor ACEA, preluate de Mediafax.
Acestea arată că înmatriculările de autoturisme noi din UE au scăzut, anul trecut, cu 5,5%, de la 14,13 milioane de unităţi, la 13,36 milioane de maşini în anul anterior.
În România au fost înmatriculate 94.541 de automobile noi, în 2010, cu 18,5% mai puţine decât în 2009. Astfel, piaţa auto românească a coborât de pe locul 14, în UE, în 2009, până pe poziţia a 16-a, fiind depăşită de Danemarca şi Finlanda.
Cea mai mare piaţă auto europeană a înregistrat una dintre cele mai severe scăderi, în 2010. Înmatriculările de autoturisme noi din Germania au suferit o reducere, anul trecut, cu 23,4%, la 2,91 milioane de unităţi, de la 3,8 milioane de maşini, în 2009. Cele mai abrupte scăderi, ca procent, au fost remarcate în Grecia (-35,8%) şi Bulgaria (-28,9%).
Constructorul auto român "Dacia", parte a grupului "Renault", a avut o creştere de 9,1% a înmatriculărilor de automobile, la 257.753 de unităţi. "Renault", cu o creştere de 4,4%, la 1,38 milioane de autoturisme noi înregistrate, este al treilea mare grup auto european, după "Volskwagen" (2,83 milioane de maşini, -4,9%) şi "PSA Peugeot Citroen" (1,8 milioane, -2,8%).
Grupurile americane "General Motors" şi "Ford" au avut un an mai slab în Europa, cu scăderi de 7,6%, res-pectiv 13,9% ale înmatriculărilor. Şi grupul italian "Fiat", noul investitor strategic la concernul american "Chrysler", a înregistrat o reducere importantă, de 17,4%, a înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în 2010. BMW a înregistrat o creştere de 5,7%, iar "Daimler", proprietarul "Mercedes Benz", se confruntă cu un declin de 2,2%. Grupul japonez "Toyota" a consemnat o scădere de 17,4%, iar "Nissan", partenerul de alianţă al "Renault", a încheiat anul 2010 cu un avans de 9,2% al înmatriculărilor de automobile noi din UE.