Schimbările demografice vor influenţa categoriile de produse lactate şi modul în care aceste produse vor fi consumate de către populaţie, furnizând noi oportunităţi de creştere pentru industria laptelui, potrivit celei de-a treia ediţii a raportului "Indexul lactatelor Tetra Pak" (Tetra Pak Dairy Index), un raport bianual ce oferă o perspectivă unică asupra industriei lactatelor şi a tendinţelor globale care influenţează acest sector, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Îmbătrânirea populaţiei, urbanizarea accelerată şi extinderea clasei de mijloc generează cerere pentru noi categorii de produse lactate lichide (PLL), atât în ţările dezvoltate cât şi în cele în curs de dezvoltare, potrivit raportului Tetra Pak, care identifică situaţii concrete, tendinţe şi cifre cu privire la industria laptelui la nivel mondial.
Potrivit lui Dennis Jönsson, Preşedinte şi CEO Tetra Pak Group: "Populaţia multor ţări va beneficia de mai mulţi bani şi mai multă educaţie decât înainte. De asemenea, oamenii vor fi mai activi. Cu o speranţă de viaţă mai mare, oamenii îşi vor planifica viaţa altfel. Producătorii de lactate care pot anticipa şi răspunde nevoilor de consum specifice acestui segment demografic vor înregistra importante oportunităţi de creştere."