Veniturile grupului italian "Parmalat" în România au scăzut, în primul semestru al anului în curs, cu 8,2%, la 4,6 milioane euro, din cauza reducerii consumului, dar profitul EBITDA a crescut de aproape două ori, la 800.000 euro, datorită aprecierii leului faţă de euro şi reducerii cheltuielilor, potrivit Mediafax.
Potrivit companiei italiene, volumul vânzărilor de pe piaţa românească a scăzut, în prima jumătate a anului, cu 10,7%, afectat, în principal, de reducerea consumului.
"Parmalat" produce şi comercializează în ţara noastră băuturile răcoritoare necarbogazoase marca "SantBl". Compania deţine în România firmele "Parmalat" România SA, înregistrată în Tunari, judeţul Ilfov, şi "La Santamara" SRL, din Baia Mare.
Veniturile totale ale grupului italian au urcat în perioada analizată, cu 10%, la peste două miliarde euro, iar EBITDA a crescut cu 8%, la 174,5 milioane euro. Profitul net a scăzut, însă, cu 40%, la 148,6 milioane euro.