GfK România a analizat în cel mai recent studiu Omnibus obiceiurile românilor în timpul călătoriilor lor zilnice. Concluziile cercetării arată cum reuşesc cei chestionaţi să îşi folosească timpul petrecut pe drum în deplasări repetitive, care riscă să devină plictisitoare, într-un mod plăcut şi util. Astfel aflăm că, în călătoriile mai lungi de 10 minute, de cele mai multe ori românii sunt vorbăreţi, atenţi la panourile publicitare pe lângă care trec şi, în măsură mai mică, sunt interesaţi de lectură şi muzică.
Marea majoritate a românilor stă de vorbă des sau foarte des, fie direct cu alte persoane (71%), fie la telefonul mobil (52%). Numai un român din zece nu stă de vorbă niciodată pe drum, iar un sfert dintre români nu vorbesc niciodată la telefonul mobil când se deplasează.
Panourile publicitare sunt urmărite des sau foarte des de un sfert dintre români, în special de cei cu educaţie medie şi superioară. Studiul GfK mai arată şi că românilor le place lectura în timpul deplasării în aceeaşi măsură, indiferent de vârstă. Ziarele cumpărate sunt mai căutate decât ziarele gratuite (19% citesc ziare cumpărate faţă de 11% care citesc ziare gratuite).