Compania se va orienta tot mai mult spre clienţii internaţionali, a anunţat ieri Mihai Iones-cu, director de dezvoltare în cadrul companiei furnizoare de soluţii de inginerie informatică şi comunicaţii "Romsys", într-o conferinţă de presă. Această orientare a companiei se încadrează strategiei de branding în vederea creşterii exporturilor produselor IT, a declarat Zsolt Nagy, ministerului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, în cadrul aceluiaşi eveniment.
Domnul Nagy a mai spus că statul român intenţionează să cheltuiască, în viitor, mai mulţi bani în vederea achiziţionării de sisteme IT, suma totală preconizată ridicându-se la peste un miliard de euro. "Trebuie să le arătăm tinerilor că există locuri de muncă în domeniu, deoarece pregătirea informatică presupune o muncă îndelungată şi susţinută, care are nevoie de motivare", a mai declarat ieri ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiilor.
• Sectorul privat reprezintă o pondere de peste 80% din cifra de afaceri a "Romsys"
Deşi pe lista clienţilor importanţi ai companiei se află minis-terele apărării, educaţiei, sănătăţii, justiţiei şi agriculturii, ponderea pe care o reprezintă instituţiile statului în cifra de afaceri a companiei nu de-păşeşte 20%.
Potrivit informaţiilor transmise de companie, anul trecut "Romsys" a avut o cifră de afaceri de 44,8 milioane de dolari, faţă de 31,5 milioane în 2005 şi 18,7 milioane în 2004.
Printre clienţii importanţi ai "Romsys" se numără "ING" Bank, "BCR", "Bank Post", "Raiffeisen Bank", "Petrom", "Distrigaz Sud", "Vodafone", "Orange", "Telemobil", "Alcatel", "RomTelecom", "Renault Dacia", "Mittal Steel" Galaţi, "Philip Morris", "Nestle" şi Universităţile Politehnice din Timişoara, Cluj şi Iaşi.