Volumul vânzărilor Coca-Cola Hellenic în ţara noastră a scăzut uşor în cel de-al treilea trimestru, în condiţiile în care măsurile de austeritate anunţate de Guvern continuă să afecteze cererea, însă evoluţia reprezintă o îmbunătăţire semnificativă comparativ cu rezultatele din trimestrele anterioare. "În România, volumul a scăzut cu o singură cifră în al treilea trimestru, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire semnificativă faţă de trimestrele anterioare. Efectul măsurilor de austeritate anunţate recent de Guvern continuă să afecteze cererea. Cu toate acestea, investiţiile în promovarea brandului şi activităţile promoţionale sprijină creşterea cotei de piaţă pentru majoritatea categoriilor de băuturi răcoritoare", se arată într-un raport al grupului elen de îmbuteliere, citat de Mediafax.
La nivel internaţional, volumul vânzărilor Coca-Cola Hellenic a crescut în perioada analizată cu 5%, comparativ cu trimestrul al treilea din 2009, la 611 milioane de navete de băuturi, iar veniturile nete au avansat cu 6%, la 1,999 miliarde de euro. Totodată, profitul net a urcat cu 3%, la 216 milioane de euro.
"Au apărut semne de revenire economică continuă pe anumite pieţe importante, în particular pe pieţele emergente. În Rusia vedem în continuare îmbunătăţirea încrederii consumatorilor şi creşterea cheltuielilor acestora. Aici am beneficiat, totodată, în urma unui val de caniculă fără precedent", a afirmat Doros Constantinou, directorul general executiv al Coca-Cola Hellenic.
Raportul menţionează, de asemenea, că măsurile de austeritate implementate recent şi creşterea şomajului continuă să preseze veniturile populaţiei şi să afecteze încrederea consumatorilor pe mai multe pieţe, printre care Grecia, Ungaria, Bulgaria şi România.
La nouă luni, volumul vânzărilor s-a menţinut la nivelul perioadei similare din 2009, la 1,620 miliarde de navete. Veniturile nete din vânzări au urcat cu 3%, la 5,299 miliarde de euro. Totodată, profitul net a avansat cu 1%, la 417 milioane de euro.