SERVE (Societatea Euro Română de Vinuri de Excepţie) exportă 40% din producţia anuală de vin în ţări precum Canada, SUA, Belgia, Germania, Luxemburg, Elveţia şi Franţa, informează societatea, cu ocazia aniversării a 20 de ani de activitate, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În cei 20 de ani de activitate, compania a reuşit să-şi extindă reţeaua de distribuţie la nivel internaţional, dezvoltând parteneriate stabile cu distribuitori din întreagă lume, arată SERVE.
Cu ocazia aniversării , SERVE a lansat Cuvée Guy de Poix, un vin creat în onoarea şi memoria fondatorului companiei, contele Guy de Poix.
Compania produce aproximativ 750.000 sticle pe an prin exploatarea a 54 de hectare de vie în Dealu Mare şi 56 de hectare în podgoria Babadag (Cogealac) după modelul şi în stilul setat de Domeniului Peraldi (Corsica) aflat tot proprietatea familiei.
"În ultimii doi ani am observat o creştere a cererii pentru vinuri din gama Terra Română precum Chardonay-ul şi Fetească Neagră din partea partenerilor noştri din Europa. Sperăm că acesta este doar începutul unui trend de explorare a consumatorului european şi schimbarea mentalităţii şi preconcepţiilor faţă de vinurile româneşti. Ne-a luat « doar » 20 ani şi ne bucură că astăzi nu mai suntem singurii care promovează cu onoare vinul românesc în străinătate", declară Aurel Rotarescu, oenologul companiei.
Strategia pe termen lung a companiei vizează menţinerea unei producţii de talie medie din punct de vedere cantitativ şi continuarea concentrării tuturor eforturilor asupra calităţii vinurilor produse.
"Suntem o companie de dimensiune medie în România şi vom rămâne astfel pentru a ne putea concentra pe crearea unor produse extrem de calitative, adresate consumatorilor elitişti. Ne propunem să rămânem lideri în segmentul vinurilor de mare anvergură, acum că plantaţiile noastre şi experienţă acumulată permit acest lucru. Avem ambiţia că în următorul deceniu vinurile SERVE să fie listate în cel puţin 10 restaurante stelate Michelin din Europa", explică Mihaela Tyrel de Poix viziunea companiei pe termen lung.
Pe piaţa autohtonă vinurile din portofoliul SERVE sunt comercializate în proporţie de 80% în segmentul HoReCa şi magazine specializate de vin, în marile lanţuri de super şi hypermarket-uri, dar şi online prin clubul de vin al SERVE.