SINDICALIŞTII DIN SECTORUL FEROVIAR AU PROTESTAT LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI LA GUVERN Dumitru Costin, BNS: "De peste 25 ani, calea ferată a fost devalizată sistemic"

RAMONA RADU
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 23 aprilie 2018

Dumitru Costin, BNS: "De peste 25 ani, calea ferată a fost devalizată sistemic"

Sindicaliştii din sectorul feroviar spun că vor intra în grevă generală dacă guvernanţii nu îşi vor îndrepta atenţia spre situaţia cu care se confruntă sectorul şi dacă aceştia nu se vor arăta deschişi spre a negocia cu sindicaliştii, a declarat, vineri, Dumitru Costin, preşedintele Blocului Naţional Sindical (BNS). Domnia sa este de părere că doar o soluţie de forţă, precum oprirea activităţii pe calea ferată, la nivelul întregii ţări, mai poate aduce o rezolvare a situaţiei.

Sindicaliştii din sectorul feroviar au protestat, vineri dimineaţă, în faţa Ministerului Transporturilor, după care s-au îndreptat în marş spre Guvern, unde au continuat acţiunea.

Potrivit Blocului Naţional Sindical (BNS), nevoia acută de investiţii în infrastructura feroviară, situaţia critică în care se află compania CFR Marfă şi faptul că adoptarea Statutului Personalului Feroviar a tot fost amânată în ultimii ani sunt cauzele care i-au îndemnat pe sindicalişti să iasă în stradă.

Conform preşedintelui BNS, reprezentanţii lucrătorilor din sector au depus, vineri, la Guvern, un document în care aceştia explică motivele pentru care protestează, precizând că aşteaptă reacţia guvernaţilor în zilele următoare.

Domnul Costin a mai afirmat: "De asemenea, în document am solicitat o întrevedere la cel mai înalt nivel, cu premierul României, cu ministrul de Finanţe, cu ministrul Transporturilor şi de ce nu, şi cu ministrul Fondurilor Europene. Sunt foarte mulţi bani la dis-poziţia transporturilor care nu sunt utilizaţi, iar astfel nu avem niciun viitor. De peste 25 ani, calea ferată a fost devalizată sistemic, indiferent cine s-a aflat la conducerea acestei ţări. Au zburat bani şi a fost corupţie cât casa aici".

La acţiunea sindicală desfăşurată vineri, au particpat aproximativ 2.000 de lucrători ai CFR Marfă, CFR Călători, CFR Infrastructură, şi nu numai, ne-a spus Dumitru Costin.

În ceea ce priveşte Statutul Personalului Feroviar, preşedintele BNS ne-a precizat că acesta este un proiect care, deşi a trecut de Senat, a fost uitat în Comisia de Transporturi şi în Comisia de Muncă de la Camera Deputaţilor.

Conform domniei sale, acesta este un proiect de lege care impune nişte norme pentru lucrătorii din domeniu, care au avut şi înainte de 1989 un statut aparte, iar în această lege cadru trebuie puse la punct unele aspecte învechite.

"Despre calea ferată din România se vorbea ca fiind a doua armată a ţării, iar pentru asta sunt necesare anumite principii, reguli, condiţionalităţi care ar fi trebuit să se regăsească într-un cadru legislativ adecvat zilelor pe care le trăim.

Nimeni nu vrea să îl discute, însă, iar noi încă lucrăm după norme de dinainte de 1989. Acest act este o nevoie reală, guvernanţii îl au pe masă, trebuie doar să vrea să îl dezbată.

O altă revendicare vizează nevoia de investiţii în calea ferată, lucrul pe care îl subliniem de foarte multă vreme, în contextul în care, în continuare, suntem vulnerabili în ceea ce priveşte infrastructura de transport rutier. Ţineţi cont că România a avut la începutul anilor 1990 una dintre cele mai performante infrastructuri de cale ferată din întreaga Europă - în analiza de competitivitate de la începutul anilor 1990, infrastructura feroviară din România era trecută pe analiza SWOT la puncte tari. Din păcate, în toţi aceşti ani, aceasta şi serviciile de pe calea ferată au devenit o «vacă de muls» pentru întreaga clasă politică din România şi au devenit şi ţinta competiţiei - mă refer la transportul rutier de călători şi la cel de marfă - şi asta în condiţiile în care şi acea infrastructură este la pământ, în continuare", a mai spus Dumitru Costin.

Ţara noastră are acces la finanţări din fonduri europene, la sume foarte mari de bani, de ordinul a sute de milioane de euro disponibili pentru a fi investiţi în amelioarea infrastructurii ferate, însă nu facem nimic, a atras atenţia preşedintele BNS, subliniind faptul că investiţiile anuale în infrastructura de cale ferată trebuie să se afle pe lista de priorităţi a Guvernului şi a Parlamentului .

De asemenea, domnia sa a amintit şi de situaţia CFR Marfă, declarând: "În ultima perioadă de timp, şi în urma dis-pariţiei unor parteneri comerciali pe care îi avea CFR Marfă, compania a avut de suferit, fiind afectată şi de concurenţa neloială, din partea transportatorilor privaţi de marfă. (...) Astfel, este evident că CFR Marfă a intrat în declin şi a acumulat pierderi deoarece a pierdut parteneri comerciali mari. Mai mult, în ultimii ani s-au semnalat şi nişte intervenţii din zona mediului concurenţial, care au fost în afara legii".

Domnia sa ne-a mai spus că este nevoie de o altă viziune şi de investiţii, atât în zona de infrastructură, cât şi în materialul rulant, în echipamente şi în tehnologii, pentru că trebuie să creştem viteza de trafic.

Preşedintele BNS ne-a mai spus că există deschidere spre dialog şi lucru în parteneriat, din partea sindicaliştilor, adăugând că aceştia nu au ce să îi reproşeze actualului ministru al Transporturilor. Deşi domnul Şova dialoghează cu sindicatele din doemniul feroviar, lucrătorii resimt acut dezinteresul din partea Guvernului şi a Parlamentului, în ceea ce priveşte trecerea infrastructurii de cale ferată pe lista de priorităţi naţionale, a mai adăugat Dumitru Costin.

Grigore Mare, preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane, ne-a declarat, vineri: "Dacă angajaţii din sector au ieşit în stradă, înseamnă că situaţia este destul de gravă. Lipsesc investiţiile, lipseşte materialul rulant şi lipseşte şi o reglementare a lucrătorilor din acest domeniu, în ceea ce priveşte statutul lor şi condiţiile de muncă.

Noi am discutat şi ieri cu domnul Lucian Şova (n.r. ministrul Transporturilor), care s-a arătat îngrijorat de situaţia de la calea ferată. Noi vrem stabilitate la Ministerul Transporturilor, vrem ca acel ministru care este pus în funcţie să rămână şi să deruleze proiectele ministerului, ţinând cont de dialogul cu noi.

Avem nevoie de legi corecte, avem nevoie chiar ca infrastructura feroviară să fie de interes naţional, să se stabilească standarde de costuri, avem nevoie de infuzie de capital, pentru ca infrastructura feroviară să poată fi reabilitată.

Totodată, aşteptarea noastră de la Guvern este să sprijine şi să finanţeze Ministerul Transporturilor, iar la următoarele rectificări bugetare ne dorim să vedem un surplus de bani puşi la dispoziţie pentru infrastructura feroviară".

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb