Integratorul de solutii IT Sistec-SBsol investeste, începând cu decembrie 2007, peste 1 milion de euro în perfectionarea sistemului de Business Continuity&Disaster Recovery - sistem bazat pe replicarea datelor la distanta si backup centralizat. Sistemul implica dezvoltarea a trei servere, doua în Bucuresti si unul în Cluj, interconectate pentru replicare. În cazul distrugerii din cauze naturale sau umane a informatiilor dintr-o locatie, oricare din celelalte doua va asigura continuitatea business-ului cu o perioada de întrerupere foarte mica.
Timpul, banii si încrederea clientilor care se pot pierde în perioade de downtime care pot afecta în mod serios orice companie, indiferent de dimensiunea ei, iar reputatia unei companii este elementul cheie pe termen scurt sau pe termen lung", spune Augustin Dragan, CEO Sistec-SBsol.
Data Center-ul vine ca o completare a serviciilor pe care le ofera Sistec-Sbsol în prezent clientilor sai si consta în închirierea de spatiu pe servere pentru gazduirea de aplicatii si date, suport hardware si software, servicii de back-up automat. Toate acestea într-un mediu IT securizat, flexibil si profesional si cu un grad de disponibilitate ridicat.
Peste 40 de procente din fisierele unei companii sunt stocate pe laptop-urile si statiile de lucru ale angajatilor acesteia. Unul din cazurile în care acest sistem se dovedeste foarte util este, spre exemplu, recuperarea datelor de pe laptop-ul unei persoane din managementul companiei. Fara o solutie de back-up, datele de pe hardul laptop-ului ar fi pierdute. Sistemul functioneaza ca o asigurare de sanatate", sugereaza Dragan.
Un alt serviciu pus la dispozitie partenerilor care au un sistem informatic gazduit în propriile locatii va fi replicarea în Data Center a back-upurilor serverelor acestora. Data Center-ele Sistec-Sbsol ofera companiilor posibilitatea de a-si externaliza departamentul de IT catre Sistec-SBsol. Toate costurile legate de salarizarea personalului specializat sau echipamente si soft se transforma într-un fee lunar platit catre noi", declara Dragan.
Siguranta datelor stocate în paralel este asigurata de catre Sistec-SBsol prin cele mai competitive metode de lucru. Solutia oferita va fi furnizata de unul dintre cei mai importanti dezvoltatori de solutii de business continuity si disaster recovery.
Studiem de doi ani intrarea pe aceasta zona de activitate. Acum consideram ca piata din România s-a maturizat, în sensul ca tendinta companiilor este sa externalizeze serviciile care pot functiona mai eficient gestionate de o echipa cu experienta. Suntem convinsi ca acest model de business care functioneaza de ani buni în tarile dezvoltate va deveni o practica tot mai uzuala în mediul românesc de business", declara Dragan.
Sistec-SBsol este un integrator de solutii care reuneste o echipa de peste 300 de specialisti, cu experienta de business si IT. Compania ofera un pachet complex de solutii si servicii IT pentru afaceri: consultanta pentru organizarea fluxurilor de business ale companiei, implementare solutii software (ERP / CRM/ SFA), solutii de infrastructura hardware (solutii de interconectare, solutii centralizate si locale de procesare si stocare a datelor, solutii de securitate si management al cladirilor), dezvoltare solutii web / software, service si mentenanta IT.
Printre parteneriatele Sistec-SBsol: SAP, HP, Microsoft, IBM, Fujitsu Siemens, Delta, Planet etc.