Sondaj IRES: Mai mult de jumătate dintre români, utilizatori ai Internetului

CAROLA IONESCU
Ziarul BURSA #Companii #IT / 15 martie 2011

Sondaj IRES: Mai mult de jumătate dintre români, utilizatori ai Internetului

Mai mult de jumătate dintre români se declară utilizatori ai Internetului (52%), dintre aceştia doar 3% neavând posibilitatea de a accesa Internetul de acasă, potrivit studiului "Românii şi Internetul" realizat de IRES. Studiul privind utilizarea Internetului în România şi comportamentul internautic al românilor a fost realizat în perioada 23-24 februarie, pe un eşantion de 1.146 de persoane din mediul urban.

Referitor la frecvenţa accesării Internetului, 68% dintre subiecţii studiului petrec zilnic o parte din timp pe Internet, la care se adaugă 26%, care accesează Internetul de câteva ori pe săptămână. Zilnic, 30,5% dintre utilizatori petrec cel puţin o jumătate de oră pe Internet, în timp ce un procent de 32,7 dintre internauţi îşi consumă între una şi trei ore pe zi pentru a naviga în mediul online. Procentul celor care petrec mai mult sau mai puţin timp pe Internet decât perioada menţionată anterior scade odată cu distanţarea de acest interval, astfel: 11,3% dintre cei care accesează Internetul petrec mai mult de 5 ore pe zi navigând pe Internet, iar 11,9% mai puţin de o jumătate de oră pe zi.

Intervalul orar în care subiecţii studiului navighează cel mai mult pe Internet este cuprins între 18:00 şi 24:00 (60%), urmat de intervalul orar 10:00-17:00, preferat de 26% dintre respondenţi. Din totalul celor care utilizează în prezent Internetul, 17% au accesat acest serviciu de peste 8 ani, aproximativ jumătate (46%) dintre cei care utilizează acum Internetul au o vechime în acest domeniu de aproximativ 4-7 ani, iar 36% utilizează Internetul de 3 ani sau mai puţin.

În ceea ce priveşte gradul de mulţumire cu privire la viteza de trafic a datelor pe Internet, 89,5% dintre utilizatori se declară mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de aceasta. Procentul celor care se declară foarte nemulţumiţi atinge un prag insignifiant, de doar 0,6%.

96% dintre indivizi utilizează Internetul pentru a se informa

Principalele utilizări ale Internetului au ca scop informarea, corespondenţa prin e-mail, lectura, muzica, socializarea online şi filmele. Astfel 96% dintre indivizi utilizează Internetul pentru a se informa, 80% utilizează acest serviciu pentru a coresponda prin e-mail, iar 70% dintre utilizatorii de Internet declară că întrebuinţează acest serviciu pentru a socializa în cadrul reţelelor online. Procentul celor care citesc, îşi procură cărţi sau se informează în legătură cu apariţiile editoriale este de 68%; un sfert dintre utilizatorii de Internet plătesc facturile online.

Informaţiile accesate de români pe Internet sunt în mare parte din domeniul sportiv (18%), divertisment, sănătate (fiecare cu câte 15%), politică (14%), sau informaţii utilitare (12%). Arta şi cultura constituie o prioritate pentru 9% dintre internauţi.

Dintre furnizorii de servicii de internet, mai mult de jumătate dintre utilizatorii sunt clienţi ClickNet/Romtelecom (52%), următorii clasaţi fiind RCS&RDS (21%) şi UPC (9%). În acelaşi timp, 4% dintre utilizatorii de Internet din România se conectează prin servicii furnizate de principalii doi operatori de telefonie mobilă, Orange (2%) şi Vodafone (2%).

Browser-ul cel mai frecvent utilizat de către români este Google Chrome, 36,8% dintre respondenţii studiului declarând că îl preferă, urmat îndeaproape de Mozilla Firefox (27,5%) şi de Internet Explorer (27,2%). Google conduce detaşat în privinţa motoarelor de căutare folosite de către români, fiind cel mai utilizat de către 86,6% dintre respondenţi, urmat de către Yahoo, cu 8,9%; această ierarhie din urmă este inversată când vine vorba de preferinţele privind utilizarea unui cont de mail: 72% revine Yahoo şi doar 9% Google.

36% dintre utilizatorii de Internet din România declară că au un cont pe o reţea de socializare, liderul detaşat al acestor reţele fiind reprezentat de Facebook, astfel încât, din totalul celor care şi-au creat un cont pe o reţea de socializare, 73,4% au declarat că au un cont pe Facebook şi 17,5% un cont pe Hi5. Raportat la întreaga populaţie, proporţia persoanelor care au cont pe Facebook în Româ-nia este de 7,5%, (conform unor statis-tici Internetworldstats.com); procent scăzut, având în vedere faptul că din Uniunea Europeană doar Letonia se plasează sub acest nivel.

"Comunicarea online în 2011 - strategii coerente de integrare a canalelor de comunicare online"

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb