Compania "Sony" este hotărâtă să se distingă în branşă ca un producător responsabil, şi, în acest scop, se concentrează pe trei zone-cheie de investiţii: reducerea emisiilor de CO2, creşterea procentajului energiei reciclabile folosite în liniile de producţie, minimizarea resurselor folosite de fabrici în procesul de producţie, anunţă un comunicat al companiei. Sony, alături de alte unsprezece companii internaţionale de top, au semnat, recent, ""Declaraţia de la Tokyo"", menită să combată încălzirea globală şi să producă o schimbare în industrie. Pentru a face cunoscută implicarea sa în protejarea mediului, Sony Europa anunţă introducerea unui program de comunicare "Produs, Proces, Planetă".
"Produsul" descrie inovaţiile şi activităţile pe care Sony le realizează pentru a face ca produsele sale să fie în acord cu această iniţiativă. Cum 66% din vânzările Sony sunt generate de către clienţii de produse electronice, eficienţa energiei produselor sale joacă un rol esenţial în reducerea emisiilor de carbon. Alături de conservarea mediului, Sony investeşte în cercetare şi dezvoltare pentru a creşte şi mai mult cunoştinţele tehnologice proprii pentru a îmbunătăţi performanţa produselor sale şi pentru a maximiza eficienţa energiei şi utilizarea materialelor reciclabile.
Produsele TV deţin un procent global de 76% din totalul celor ce emit carbon de la Sony, de aceea, compania a redus drastic consumul de energie în cazul televizoarelor LCD. Ca recunoaştere a eforturilor sale, a fost premiat cu premiul Sustainable Energy Europe Award de către Comisia Europeană şi cu premiul EISA Green TV Award anul trecut. În timp ce noile modele de televizoare LCD consumă jumătate din energia pe carte o consumă modelele CRT, Sony a ridicat din nou standardele, prin introducerea primului televizor OLED ce prezintă un impact foarte mic pentru mediu în termeni ai dimensiunii, greutăţii şi capacităţii de economisire a energiei.
"Procesul" descrie măsurile care sunt luate pentru a face ca procesul de producţie să fie cât mai eficient şi să dăuneze cât mai puţin mediului, de exemplu, utilizarea unor materiale inovative şi reciclabile.
Sony se dedică creşterii utilizării energiei reutilizabile până în anul 2010 şi ţinteşte să mărească de patru ori volumul de energie reutilizabilă pretutindeni. În Japonia, Sony este de departe cea mai mare companie ce cumpără energie reutilizabilă în proporţie de 33%. În Europa, Sony ţinteşte să salveze 30,000 de tone de CO2 echivalent în 2010, un nivel de trei ori mai mare decât în 2006. Din noiembrie 2007, energia utilizată la producerea Sony DADC în Anif, Austria precum şi în vânzările Sony Austria este luată în proporţie de 100% din surse reutilizabile, ce reprezintă o reducere anuală a CO2 de aproximativ 11,000 de tone.
"Planeta" descrie iniţiativele per ansamblu luate de Sony pentru a reduce atât impactul său direct, cât şi cel indirect asupra mediului. Fiind o companie globală, Sony recunoaşte responsabilitatea sa de a contribui în mod activ la atingerea obiectivelor critice de schimbare a climei. Aceste iniţiative sunt puse în evidenţă de parteneriatul dintre Sony şi Programul de salvare a climei conceput de World Wide Fund for Nature (WWF). Alături de acest program, Sony şi-a propus o reducere absolută de 7% a emisiilor de gaz de seră de către toate reprezentanţele Sony din toată lumea până în 2010, în comparaţie cu 2000. Sony se străduieşte în permanenţă să deţină primul loc în eficienţa energiei pentru principalele game de produse şi să reducă emisiile de CO2 cauzate de activităţile sale.
Despre Sony:
Sony este producător de sisteme audio, video, de comunicaţii şi tehnologie a informaţiei pentru consumatorii de pretutindeni sau pentru destinaţii profesionale. Cu afacerile sale din domeniul muzicii, al filmului, jocurilor şi cele din zona online, Sony se poziţionează ca una dintre cele mai importante mărci de bunuri de larg consum din lume. Sony a înregistrat vânzări consolidate anuale de 55,83 miliarde de euro (8.296 miliarde de yeni), pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2007, bazate pe o rată medie de schimb de 148,6 yeni la 1 euro. Deţine aproximativ 163.000 angajaţi în toată lumea.
În Europa, Sony a înregistrat vânzări consolidate de 13,71 miliarde euro (2.038 miliarde yeni) pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2007. Sony Europa, cu sediul central la Sony Center am Potsdamer Platz din Berlin, este responsabilă pentru afacerile cu produse electronice din Europa şi a înregistrat vânzări consolidate de 9,12 miliarde de euro pentru aceeaşi perioadă.