Producătorul nipon de electronice Sony vrea să reducă cu 50% numărul furnizorilor şi cu 20% costurile de cumpărare în următorii doi ani, ca parte a planurilor de restructurare, relatează BBC News.
Astfel, compania vrea să taie costurile cu 500 miliarde yeni (5,3 miliarde dolari). Acţiunea vine ca urmare a unor concedieri masive şi a măsurilor anunţate anterior de reducere a costurilor cu 300 miliarde yeni.
În anul fiscal încheiat în martie, compania a afişat primele pierderi anuale din ultimii 14 ani, un semn al scăderii clientelei şi al preţurilor produselor electronice.
Până acum, furnizorii au avut contracte separate cu magazinele de desfacere ale companiei, dar grupul vrea să folosească un sistem centralizat de achiziţii, pentru a putea negocia un preţ mai avantajos cu furnizorii.
În urma acţiunii, Sony va avea de la 2.500 furnizori, doar 1.200. În decembrie 2008, grupul a anunţat că va face 16.000 de disponibilizări, că va reduce investiţiile şi că se va retrage din anumite sectoare de activitate, pentru a face economii de 1,1 miliarde dolari pe an, în contextul în care recesiunea mondială a diminuat cererea pentru produsele companiei.