Reţeaua de supermarketuri Spar România a numit-o recent în funcţia de director general pe Sorana Georgia care a ocupat anterior mai multe funcţii de conducere în cadrul diviziilor din România şi Polonia ale grupului german de retail Metro, potrivit unui comunicat.
Fostul director general al Spar România, Rino Tizzanini, şi-a anunţat recent plecarea din companie. "Sorana Georgia va urmări îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare a companiei, unul dintre cele mai importante fiind atingerea unui număr de 55 de magazine în România pe termen mediu", se mai arată în comunicatul remis luni NewsIn.
Noul director general al Spar a ocupat în ultimii zece ani funcţii de conducere în cadrul grupului Metro, în reţeaua de Cash & Carry şi în Real Hypermarket, atât în ţară cât şi la nivel internaţional. Astfel, Sorana Georgia a ocupat de-a lungul timpului poziţiile de director de operaţiuni în cadrul Real Hypermarket Polonia (2005 - 2006 şi 2007 - 2008), director de dezvoltare proiecte speciale pentru Bulgaria (2006 - 2007), director de operaţiuni Metro Cash & Carry România (2003 - 2005), director regional pentru Zona de Nord în cadrul Metro Group Polonia (2001 - 2003), iar între 1997 - 2001 a fost succesiv director al magazinelor Metro Cash & Carry din Timişoara şi Braşov.
În plus, Spar România a numit-o director de marketing pe Gabriela Mengher care a ocupat anterior aceeaşi funcţie în companiile Profi Timişoara şi Kandia. De asemenea, Mircea Cristian este noul director de resurse umane al Spar România. În ultimii doi ani, acesta a ocupat funcţia de director de resurse umane la Carpatair.
Reţeaua Spar operează în prezent 17 supermarketuri la nivel naţional, ultimul magazin fiind deschis la Ineu în judeţul Arad. Compania Spar a intrat pe piaţa din România în anul 2005, iar în prezent reţeaua operează unităţi comerciale în Arad, Reşiţa, Deva, Odorheiu-Secuiesc, Alba Iulia (trei magazine), Târgu-Mureş, Haţeg, Mediaş, Râmnicu-Vâlcea, Orşova, Sfântu-Gheorghe, Petroşani, Constanţa şi Chişineu-Criş.
Spar a fost fondat în anul 1932 în Olanda. "Spar" înseamnă "bradul de Crăciun", a cărui reprezentare este şi sigla magazinelor Spar. La nivelul mondial, numărul total al magazinelor Spar era, în decembrie 2007, de peste 13.700, cu o cifră de afaceri totală de peste 27 miliarde de euro în 2006, extins pe patru continente în 33 de ţări.