Comisia Europeană (CE) a prezentat, astăzi, o nouă strategie de sprijinire a turismului maritim şi în zonele de coastă din Europa, recunoscând potenţialul sectorului în materie de creştere durabilă şi de creare de locuri de muncă, după cum informează pagina oficială a instituţiei.
Strategia va fi discutată într-o conferinţă organizată cu preşedinţia greacă pe 10 martie la Atena, ce va evidenţia 14 acţiuni la nivelul UE, în sprijinul regiunilor de coastă şi al întreprinderilor.
Acţiunile propuse includ facilitarea, în întreaga Europă, a unei cooperări mai strânse şi a dialogului între toate părţile interesate din domeniul turismului în zonele de coastă, parteneriate public-privat, promovarea competenţelor şi a inovării, promovarea turismului ecologic, precum şi elaborarea unui ghid on-line dedicat oportunităţilor de finanţare care să contribuie la stimularea investiţiilor. Statele membre, autorităţile regionale şi industria de profil vor avea un rol central în conceperea şi punerea în aplicare a acţiunilor, mai susţine CE.
Comisarul european pentru afaceri maritime şi pescuit, Maria Damanaki, a declarat: "Turismul maritim şi în zonele de coastă a fost identificat în strategia noastră de < creştere economică albastră > ca fiind unul dintre motoarele esenţiale pentru creşterea economică şi crearea de noi locuri de muncă, în special în zonele de coastă ale UE, care de multe ori se confruntă cu un nivel ridicat al şomajului. Dat fiind că el reprezintă cea mai importantă activitate economică maritimă şi coloana vertebrală economică a numeroase regiuni costiere din UE, este de responsabilitatea noastră să contribuim la dezvoltarea şi la prosperitatea acestui sector".
Turismul maritim şi în zonele de coastă include turismul pe litoral şi turismul nautic, de croazieră sau de navigaţie. În acest sector, lucrează aproape 3,2 milioane de persoane. Domeniul generează venituri brute totale de 183 miliarde de euro pentru economia UE.