Aproximativ 74% dintre liderii companiilor europene consideră că organizaţiile lor au fost "foarte" sau "extrem" afectate de căderile sistemelor IT, în timp ce numai 18% dintre directorii europeni sunt de părere că societăţile pe care le conduc au fost foarte eficiente, relevă un studiu elaborat de McKinsey&Co, companie de consultanţă în management.
Conform cercetării, intitulată "Un apel la acţiune pentru companiile europene", un număr semnificativ de corporaţii au recunoscut că trebuie să se adapteze la schimbări, iar 31% dintre directorii europeni au spus că dezvoltarea de produse şi servicii noi constituie o prioritate.
Cercetătorii de la McKinsey au introdus terminologia "noua normalitate", prin care companiile sunt sfătuite să se alinieze în domeniul IT la necesităţile companiei, să-şi îmbunătăţească tiparele de gestionare şi competenţele, să reducă diferenţele de performanţă, să identifice oportunităţile pentru inovaţii susţinute de IT şi, nu în ultimul rând, să promoveze un mod de gândire care cultivă.
Studiul a scos la iveală faptul că şefii de departamente din Europa au tendinţa de a da raportul mai rar directorilor decât o fac cei din alte părţi ale lumii. Practic, numai 31% dintre şefii de departamente raportează directorilor, spre deosebire de 56% în America de Nord.
Totodată, 71% dintre directorii de companii şi directorii IT au declarat, pentru studiul McKinsey, că strategia de IT şi cea de afaceri trebuie integrate într-o relaţie strânsă, dar numai 27% au considerat că acesta este şi cazul companiilor lor.
Cercetarea McKinsey arătă că, în perioade de crize economice, conducerile companiilor se schimbă des, 84% dintre firmele IT de pe glob şi 40% dintre cele din Statele Unite, care erau lidere înainte de recesiunea din 2000-2001, nereuşind să se menţină pe aceste poziţii după trecerea momentelor dificile.