Valoarea vânzărilor de anvelope noi de autoturisme şi camionete a scăzut anul trecut cu 26% faţă de 2012, totalizând aproximativ 124,3 milioane de euro, potrivit unui studiu al GfK trimis astăzi redacţiei.
Cea mai importantă scădere s-a înregistrat la anvelopele pentru camionete (39%). Segmentul de anvelope de autoturisme şi cel reprezentat de anvelopele pentru SUV-uri şi autovehicule 4x4 s-au diminuat şi ele, cu 25%.
Pe de altă parte, anvelopele de vară au înregistrat o creştere de 16% în valoare faţă de 2012, având în vedere că segmentul a fost puternic afectat când Guvernul a decis obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă. Pe fondul acestei legi, în ultimii 3 ani, piaţa anvelopelor a înregistrat o sezonalitate puternică în perioada octombrie - decembrie, când cererea s-a îndreptat către anvelopele de iarnă. Practic, bugetele destinate achiziţionării anvelopelor au fost cheltuite în mare parte pe acest segment în special în 2011, după care interesul a început să scadă.
Ileana Tîlvan, Client Service Automotive Consumer Choices GfK România, a declarat: "Anul trecut, valoarea vânzărilor de anvelope de iarnă a înregistrat o scădere de 39%, cea mai mare din ultimii 3 ani. Rămâne de văzut dacă în 2014 piaţa va reuşi să mai recupereze din pierderile înregistrate în 2012 şi 2013 şi dacă segmentul de vară va reuşi să atragă în continuare o cerere importantă".
Valoarea vânzărilor de uleiuri de motor destinate autoturismelor şi camionetelor a înregistrat în 2013 o scădere uşoară, de 2%, faţă de 2012, însumând aproximativ 132,4 milioane de euro. Scăderea s-a mai diminuat faţă de anul anterior, în 2012 fiind de 16% comparativ cu 2011.
Structura pieţei este corelată cu parcul auto: piaţa este dominată de uleiuri destinate maşinilor pe benzină, dar şi de uleiuri cu o vâscozitate ridicată, cele de 10w40 reprezentând aproape 40%, parcul auto român fiind încă unul îmbătrânit, se mai arată în comunicat.
În comparaţie cu 2012, segmentul de uleiuri de motor destinate maşinilor pe motorină a sporit uşor, cu 4%, datorită importului masiv de maşini second hand din UE, majoritatea fiind diesel, conchide comunicatul.
Rezultatele se bazează pe studiile desfăşurate regulat încă din ianuarie 2011 pe panelul de retail al GfK care monitorizează vânzările magazinelor auto specializate din România.
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, un institut de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 12,5 milioane euro în 2012. Compania are peste 13 mii de experţi şi activează în mai mult de 100 de ţări. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare: Consumer Choices (informaţii despre vânzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice şi date despre consumul media) şi Consumer Experiences (probleme de marketing operaţional şi strategic în practic toate industriile şi pieţele).