Primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu a declarat, ieri, la Piteşti, că singura soluţie favorabilă întreprinderii ARO Câmpulung ar putea fi orientarea unor furnizori către aceasta. El a precizat că va încerca să discute cu grupul Dacia-Renault această chestiune, dar numai atunci cînd platforma industrială de la Piteşti va fi utilizată în proporţie de sută la sută.
Primul-ministru a spus că la ARO-Câmpulung "teoretic există o mînă de lucru calificată", care ar putea fi interesantă pentru investitori.
Tăriceanu a explicat că unul dintre motivele pentru care procesul de privatizare a ARO a eşuat ar fi faptul că în România nu există o tradiţie în domeniul construcţiei de automobile şi că fără aportul unui grup indus-trial puternic "este foarte greu să concepi şi să produci automobile în condiţii de succes".
Pe de altă parte, premierul a precizat că domeniul construcţiei de automobile este unul care necesită investiţii de sute de milioane de euro.
Totodată, întrebat cui îi aparţine responsabilitatea pentru eşecul privatizării ARO, Tăricea-nu a precizat că nu ştie dacă Nicolae Văcăroiu are o responsabilitate morală principală în acest eşec. Şeful Executivului a subliniat că, în această situaţie, AVAS ar fi trebuit să fie "extrem de atent" în selectarea ofertanţilor şi "să nu se lase păcălit de oferte care nu pot avea în final susţinere".
• PREMIERUL ÎN VIZITĂ LA \"DACIA-RENAULT\"
Ţara noastră este un mediu propice pentru investiţii pe termen lung
Premierul Călin Popescu-Tăriceanu a vizitat marţi uzina Dacia-Renault, unde a discutat cu directorul general François Fourmont despre planurile de dezvoltare a companiei în perioada următoare, informează Biroul de presă al Guvernului. Primul-ministru a vizitat departamentul de mecanică, unde sînt fabricate motoare şi cutii de viteză, precum şi departamentul de caroserie, a fost în hala de producţie a companiei Valeo, furnizorul de aer condiţionat al uzinei Dacia Renault, şi a vizitat şantierul viitoarei uzine de cutii de viteză pentru maşini produse de Renault şi Nissan.
Premierul Tăriceanu a apreciat că succesul înregistrat de Dacia Renault dovedeşte că în România există un mediu propice pentru investiţii pe termen lung, care aduc profit pentru investitori, creează locuri de muncă stabile pentru angajaţi şi permit dezvoltarea zonelor în care sînt amplasate.