"Tarom" a lansat prima campanie de imagine din istoria mărcii, ca parte a strategiei pentru promovarea companiei, în cadrul unui proiect-pilot, urmând ca pe viitor să aloce sume mai mari pentru acest gen de acţiuni, a declarat directorul general al Tarom, Ruxandra Brutaru.
"Drumul ne formează, dar destinaţia ne defineşte" - acesta este sloganul de campanie. Alocăm circa 0,3 % din cifra de afaceri pentru acest proiect-pilot, care vizează promovarea companiei. În funcţie de ce feed-back vom avea, sumele alocate pentru campanii sper să crească undeva la 1% din cifra de afaceri", a spus Ruxandra Brutaru, citată de Agerpres.
Oficialul a spus că această campanie de promovare se bazează pe faptul că libertatea de a călători a fost dintotdeauna foarte importantă pentru români, care văd fiecare des-t-inaţie ca o nouă experienţă.
"Tarom este un brand cu o tradiţie extraordinară şi cu un capital de încredere solid, dat de profesionalis-mul pe care aviaţia românească îl are şi l-a avut de-a lungul celor 56 de ani de când compania operează sub numele Tarom şi al celor 90 de ani de când a apărut aviaţia comercială în România", a adăugat directorul "Tarom".
Operatorul de transport aerian a realizat un studiu de cercetare calitativă şi cantitativă asupra imaginii brandului "Tarom" în rândul consumatorilor din România, lucrare ce a relevat punctele tari, punctele slabe şi oportunităţile mărcii la nivel local. Astfel, cercetarea arată că marca "Tarom" are creată baza, fiind lider în percepţia românilor la atribute importante, precum linie aeriană cu tradiţie, companie de încredere, curse la ore convenabile, brand familiar. "Tarom" face parte din valorile de care românii sunt mândri, însă este perceput ca un brand învechit.
"Un brand cu o asemenea istorie riscă să fie perceput ca fiind conservator, aşa cum o demonstrează studiile de cercetare", a arătat Ruxandra Brutaru.
Dezvoltată în colaborare cu grupul de comunicare Ogilvy, campania va demara la finalul lunii septembrie şi va dura până pe 25 decembrie 2010. Va cuprinde: spot TV, machete de presă, spot radio, campanie interactivă, outdoor şi indoor, proiect special în cinema şi campanie de relaţii publice.
Compania Naţională de Transpor-turi Aeriene Române "Tarom" îşi des-făşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.
Compania naţională operează către 54 de destinaţii în sezonul de vară 2010, acoperind ţări din Europa, Africa de Nord şi Orientul Mijlociu.
Odată cu aderarea la SkyTeam, "Tarom" a trecut la programul de fidelitate Flying Blue - creat şi operat de Air France şi KLM. În prezent, acest program numără peste 15 milioane de membri, din întreaga lume.
În primele şapte luni ale anului 2010, compania "Tarom"a transportat peste 1.120.000 de pasageri, iar gradul mediu de încărcare a fost de 61 %, în creştere cu peste opt procente faţă de perioada similară a anului trecut.
Pentru anul 2010, "Tarom" estimează peste două milioane de pasageri transportaţi şi un grad de încărcare de peste 60 %.