"Tehnologia mobilă, într-un boom de dezvoltare şi diversificare"

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #IT / 26 mai 2014

"Tehnologia mobilă, într-un boom de dezvoltare şi diversificare"

Interviu cu Ruxandra Bucurei, Managing Partner Arco Expert

"Probabil că, în viitorul apropiat, vom dispune de încărcare wireless cum dispunem acum de wi-fi"

Tehnologia mobilă a cunoscut un adevărat boom de dezvoltare şi diversificare, în ultimii ani, după cum ne-a spus Ruxandra Bucurei, Managing Partner Arco Expert, companie prezentă de peste 14 ani pe piaţa de accesorii pentru telefoane mobile şi tablete.

În cadrul unui interviu, domnia sa ne-a precizat: "Acum, aproape oricine îşi poate permite un smartphone sau o tabletă, acestea devenind pentru mulţi un gadget nelipsit. De asemenea, a scăzut mult vârsta utilizatorilor de smartphone-uri şi tablete (fiind utilizate chiar şi de către copii), iar preţurile sunt din ce în ce mai accesibile".

Potrivit Ruxandrei Bucurei, piaţa de accesorii pentru smartphone şi tablete este una dinamică şi imprevizibilă.

Reporter: Cum a evoluat piaţa tehnologiei mobile şi, respectiv, segmentul pe care activaţi, adică cel al accesoriilor din domeniu?

Ruxandra Bucurei: Tehnologia mobilă a cunoscut un adevărat boom de dezvoltare şi diversificare, în ultimii ani. Acum, aproape oricine îşi poate permite un smartphone sau o tabletă, acestea devenind pentru mulţi un gadget nelipsit. De asemenea, a scăzut mult vârsta utilizatorilor de smartphone-uri şi tablete (fiind utilizate chiar şi de către copii), iar preţurile sunt din ce în ce mai accesibile.

Piaţa de accesorii pentru smartphone şi tablete este una dinamică şi imprevizibilă. Din acest motiv, este necesară o continuă adaptare la cerinţele clienţilor şi la echipamentele pentru care se produc accesorii.

Deţinătorii de smartphone şi tablete caută, în primul rând, accesorii pentru protecţia device-urilor - folii pentru protecţia ecranului, carcase sau huse care să protejeze aparatul de zgârieturi sau lovituri. După ce şi-au asigurat acest kit minim de protecţie, de regulă achiziţionează şi alte accesorii, precum căşti cu fir sau fără, boxe, încărcătoare externe, încărcătoare auto sau de reţea sau carduri de memorie mai mari decât cele stock etc.

Un smartphone sau o tabletă devine puţin mai mult decât un instrument, el poate fi un accesoriu în sine. Astfel, clienţii tind să-şi personalizeze gadgetul, să îl asorteze cu stilul vestimentar; aleg carcase fashion, colorate, cu imprimeuri creative sau aleg un design sobru, simplu.

Reporter: Ce perspective are această piaţă?

Ruxandra Bucurei: Piaţa de accesorii telecom este în continuă creştere, însă este aşteptată o încetinire a ritmului de creştere în următorii 4-5 ani, conform unui studiu recent IDC. În schimb, vom asista la o diversificare a accesoriilor din punct de vedere tehnologic şi al funcţionalităţii efective. Faptul că se aşteaptă o dezvoltare mai slabă în viitor nu înseamnă că şi cifrele de afaceri ale jucătorilor din piaţă vor scădea.

Este crucial ca fiecare companie activă în acest segment de piaţă să îşi adapteze oferta cât mai fidel la cerinţele clienţilor şi să anticipeze corect noi trenduri. Spre exemplu, încărcătoarele wireless pentru tablete şi smartphone sunt dorite de consumator. Oricine ar prefera să îşi încarce telefonul fără să depindă de cabluri şi prize, însă, în acest moment, pe piaţă există jumătate de soluţie: nu trebuie să foloseşti cablul pentru telefon, însă trebuie să îl foloseşti pentru încărcător, iar telefonul trebuie să fie în contact direct cu platforma de încărcare.

Este destul de evident faptul că în viitorul apropiat industria telecom se va concentra pe soluţii wireless cât mai eficiente. Este foarte probabil să dispunem de încărcare wireless în viitor, cum dispunem de wi -fi acum.

Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei, în ultimul an, comparativ cu anul precedent?

Ruxandra Bucurei: Arco Expert este prezentă pe piaţa de accesorii pentru telefoane mobile şi tablete de peste 14 ani. Activitatea noastră este strâns legată de numărul de terminale din piaţă, drept urmare şi vânzările companiei au crescut odată cu achiziţiile de telefoane sau tablete. Cifra de afaceri a scăzut foarte puţin în 2013 faţă de 2012, menţinându-se în jurul a 2 milioane de euro, ceea ce este un lucru bun având în vedere inflaţia şi instabilitatea economică din ultima vreme.

Reporter: Ce cifră de afaceri aşteptaţi în 2014?

Ruxandra Bucurei: Ne aşteptăm ca în acest an cifra de afaceri să se majoreze cu 10-12 %, pe fondul creşterii pieţei de smartphone şi tablete, dar şi datorită strategiei noastre de business focusată pe calitate şi eficienţă.

Reporter: Ce strategie aţi abordat pentru a putea trece peste criză ?

Ruxandra Bucurei: Au fost necesare o serie de acţiuni prin care să menţinem afacerea la un nivel optim şi să minimizăm pierderile. Astfel, am optimizat stocurile, în sensul că le-am diminuat şi le-am diversificat, am investit în calitatea oamenilor care lucrează la noi, am scăzut marjele de profit pentru a ne putea adapta la preţurile din piaţă, am investit într-un sistem de business management, am optimizat şi renegociat parteneriatele cu furnizorii sau am căutat furnizori care să avantajeze planurile noastre de business.

Reporter: Ce investiţii aţi realizat anul trecut ?

Ruxandra Bucurei: Până în 2012, Arco Expert şi-a concentrat eforturile pe afaceri B2B, fiind printre liderii de piaţă în domeniul distribuţiei de accesorii pentru smartphone-uri şi tablete. Printre clienţii noştri se numără Orange, Germanos, Cosmote, Ilex, EuroGSM, Media Galaxy, Flanco, reţelele de hypermarketuri Auchan, Carrefour, Cora, etc. şi majoritatea dealerilor GSM.

În anul 2012 ne-am orientat către partea de retail şi am lansat un nou proiect: BrandGSM (divizia B2C). Acesta a fost gândit ca un loc în care să reunim mai multe branduri de accesorii şi să oferim clienţilor, pe lângă produse de foarte bună calitate, şi consiliere în alegerea celui mai potrivit accesoriu sau servicii adiacente (de exemplu, montăm foliile de protecţie gratuit).

Primul magazin BrandGSM a fost deschis în Afi Palace Cotroceni. În acelaşi an, am lansat magazinul online BrandGSM.ro, dedicat pasionaţilor de accesorii smartphone şi tablete. Anul trecut, am deschis alte două magazine în Băneasa Shopping City şi Băneasa Feeria. BrandGSM începe extinderea şi spre alte oraşe din ţară, în Maritimo Center din Constanţa. Am dezvoltat rapid şi eficient reţeaua de magazine pentru consumatorul final. Compania noastră a investit şi într-un depozit modern de 1300 mp şi şi-a mărit echipa de specialişti la peste 30. S-au accesat fonduri europene pentru dezvoltarea e-commerce, atât pentru divizia B2B, cât şi pentru B2C .

Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi pentru 2014?

Ruxandra Bucurei: În 2014 ne dorim să continuăm extinderea magazinelor BrandGSM în Bucureşti şi în ţară. De fapt, suntem în continuă dezvoltare a reţelei de magazine şi în acest an. Anul acesta a debutat cu inaugurarea magazinelor din Polus Center Cluj şi Palas Mall Iaşi.

Am investit în soluţii ERP avansate, potrivite planului actual de dezvoltare. Până la sfârşitul lunii iulie, ne-am propus să finalizam o platformă interactivă performantă pe care o vom oferi distribuitorilor noştri. De asemenea, lucrăm la upgradarea şi optimizarea magazinelor online. Până la sfârşitul anului, vom deschide încă trei magazine, vom mări capacitatea de stocare în depozit şi vom investi mai mult în marketing şi promovare.

Reporter: Ce produse/servicii aţi lansat, recent?

Ruxandra Bucurei: Întotdeauna am promovat ultimele noutăţi în domeniu, participăm la majoritatea târgurilor de specialitate din Germania, Hong Kong, etc şi avem în portofoliul nostru atât produse clasice, de masă, cât şi gadgeturi şi tehnologii noi.

Prin parteneriatele externe cu producători din Europa şi Asia am reuşit să avem şi produse OEM în funcţie de cerinţele pieţei din România şi am realizat pentru clienţii noştri accesorii dedicate, personalizate.

Recent, am lansat brandul Melkco, ce presupune o serie de produse precum suport auto, cabluri audio/USB şi cea mai subţire carcasă TPU din piaţă, de numai 0,3mm. De la IT Skins am adus o gamă variată de carcase şi huse de calitate pentru majoritatea modelelor de smartphone din piaţă. Pentru tablete au fost puse de curând la dispoziţia clienţilor huse flip imprimate Lemontti universale, adaptabile. Deţinătorii de smartphone şi tablete pot găsi la noi şi baterii externe de 5600 mAh, căşti handsfree şi mini boxe bluetooth de la Jabees.

Reporter: Ce servicii/produse urmează să lansaţi?

Ruxandra Bucurei: În general, produsele pe care urmează să le lansăm sunt în strânsă legătură cu noile modele de smartphone-uri şi tablete care intră pe piaţă. Spre exemplu, în perioada următoare vom avea în vedere carcase, huse şi alte accesorii pentru mult aşteptatele: LG G3, HTC One Mini 2 sau iPhone 6. Între timp, avem deja folii de protecţie ecran, huse şi carcase pentru recent lansatele Samsung Galaxy S5, Sony Xperia Z2 sau HTC One M8.

Reporter: Ce servicii/produse sunt cel mai căutate în piaţă?

Ruxandra Bucurei: În topul celor mai des cerute produse sunt foliile de protecţie ecran şi husele sau carcasele, acestea fiind urmate de căşti, încărcătoare, cabluri şi celelalte.

Reporter: Cum a evoluat interesul consumatorilor de profil?

Ruxandra Bucurei: Dacă înaintea erei smartphone, accesoriile pentru telefoane mobile constau în cablu de încărcare, baterie şi carcasă, acum există o gamă mult mai largă de accesorii şi, implicit, interesul clienţilor este mult mai amplu. Piaţa accesoriilor s-a dezvoltat odată cu piaţa de terminale mobile: cu cât acestea au devenit mai complexe, cu atât şi accesoriile au devenit mai diversificate.

Se pare că, acum, tinerii constituie targetul principal al pieţei telecom şi accesorii: 40% dintre elevi şi studenţi deţin un smartphone.

Conform unui studiu realizat recent, 8% dintre aceştia deţin atât un smartphone, cât şi o tabletă, aproape de trei ori mai mult decât media naţională (3%). În trecut, un telefon mobil era deţinut de oamenii din mediul de afaceri şi/sau adulţi salariaţi.

Interesul consumatorilor se îndreaptă către soluţii wireless, cum ar fi sistemele hands-free bluetooth, care vor înlocui treptat sistemele clasice cu fir. Transferul de date va fi realizat tot mai eficient şi mai mult prin wireless pe distanţe din ce în ce mai mari.

Reporter: Mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb