Compania Tnuva, producător israelian de lactate, prezentă şi în România, intenţionează să se extindă pe noi pieţe din Europa de Est, India şi alte zone emergente, purtând în acest sens negocieri pentru achiziţia altor producători din aceste zone.
Actualul director general de la Tnuva, Arik Raichman, a declarat că, în cinci-şapte ani, aproximativ un miliard de dolari din cifra de afaceri a companiei ar trebui să provină din activităţile internaţionale, în condiţiile în care în prezent cifra de afaceri a companiei este de aproximativ şase miliarde şekeli pe an (1,56 miliarde dolari), din care doar cinci procente provin din activităţile internaţionale, reprezentând operaţiunile din România şi exporturile către SUA.
Tnuva Food Industries Ltd., cel mai mare producător de lactate din Israel, are, începând de ieri, doi noi proprietari, Apax Partners şi Mivtach Shamir Holdings Ltd. Într-un comunicat remis Bursei de la Tel Aviv, Mivtach Shamir a anunţat că, împreună cu fondul de investiţii Apax Partners, a convenit preluarea a 76,7% din Tnuva la un preţ care evaluează întreaga companie la 989,1 milioane dolari. Mivtach Shamir va deţine 20,67 la sută din acţiunile Tnuva în valoare de 204,4 milioane dolari iar Apax va deţine pachetul majoritar.
Chiar dacă, pentru moment, structura echipei manageriale nu a fost definitivată de noii proprietari, Tnuva nu intenţionează să se limiteze la piaţa din Israel. Arik Raichman a mai spus: "Piaţa domestică este saturată. Ea va creşte cu 5-8 procente pe an. În aceste condiţii, dacă doreşti să creşti gradul de profitabilitate a companiei trebuie să te extinzi pe pieţele externe".
Tnuva a alocat 55 de milioane de dolari pentru a înfiinţa o filială pe piaţa din România, Tnuva România, care, în vara lui 2007, a început să-şi comercializeze produsele pe piaţa românească sub mărcile Tnuva şi Yoplait. Arik Raichman, care va pleca în curând din fruntea Tnuva după o activitate de 11 ani, a mai precizat ca Tnuva vrea să devină principala sau a doua companie de lactate pe pieţele pe care le are în vedere.