Reporter: Cum vedeţi segmentul de fashion din ţara noastră?
Philippe Besadoux: În opinia mea, piaţa de fashion din România este una dintre cele mai dezvoltate din întreaga Europă, ţinând cont de situaţia economică nefavorabilă de aici. Nu ai bani, dar vrei să te îmbraci bine. Românii au stil, adoră să arate bine, să se îmbrace bine, să fie sexy; chiar şi bărbaţilor le place acest lucru.
Clienţii pe care îi avem în România sunt mari iubitori de modă, dar nu le place să investească: merg la cele mai bune discoteci, la cele mai bune restaurante, le place să cumpere maşini, însă nu investesc în construcţii şi inovaţie. Indicatorii economici nu arată prea bine, dar românului îi place să consume. În această ţară, este foarte important spectacolul (trebuie să arăţi bine, chiar dacă nu ai bani suficienţi pentru trai). Cu toate acestea, oamenii sunt fericiţi, zâmbesc, cel puţin asta simt eu când vin aici (n.r. în România) şi îmi place. Ştiu tot estul Europei, iar România este cel mai mare consumator - românii sunt foarte exigenţi, le place să fie stilaţi, bine îmbrăcaţi şi de aceea investim foarte mult în designul magazinului şi în preţuri cât mai accesibile. Trebuie să mixăm între stil, fashion şi preţ.
Reporter: Ce investiţii noi intenţionaţi să faceţi în ţara noastră?
Philippe Besadoux: Timeout este un brand american şi mergem după standardele americane. În România, vrem să mai deschidem încă 10 magazine până la finele anului 2014. În prezent, avem zece magazine pe această piaţă (cinci în Bucureşti, două în Cluj şi câte un magazin în Craiova, Piteşti şi Ploieşti), urmând să deschidem magazine în oraşe ca Braşov, Iaşi, Constanţa...
Reporter: Care este investiţia pentru deschiderea unui astfel de magazin?
Philippe Besadoux: În jur de 100.000 de euro şi aproximativ 35.000 de mii de euro în stocuri, finanţarea fiind făcută din surse proprii. Cel mai recent magazin Timeout este situat în Băneasa Shopping City şi are o suprafaţă de 164 mp.
Reporter: Câţi angajaţi aveţi la noi?
Philippe Besadoux: Avem circa 700 de angajaţi, în România, plus membrii conducerii.
Reporter: Cum ştiţi ce să le oferiţi clienţilor din ţara noastră?
Philippe Besadoux: Nu am spus niciodată că trebuie să adaptăm piaţa românească după brand-ul nostru, din contră, ne-am adaptat brandul către piaţa din România.
Reporter: Ce produse au fost cele mai căutate, pe piaţa noastră, în acest an?
Philippe Besadoux: Este foarte dificil să spui ce anume s-a vândut cel mai bine. Trebuie să ne raportăm şi la venituri. În Timeout, cu 100 de euro, poţi cumpăra un tricou, o pereche de blugi şi o eşarfă, ceea ce este destul de bine pentru un brand.
În mare, în sezonul de primăvară-vară, cele mai vândute produse au fost rochiile, fustele, pantalonii scurţi şi cei trei sferturi. În sezonul de toamnă-iarnă, am vândut mai mult geci, rochii, pantaloni şi cardigans sau treninguri, mai ales pentru bărbaţi.
Reporter: Ce culori se poartă la noi?
Philippe Besadoux: Culorile predominante, aici, variază de la sezon la sezon, acestea fiind roşu, maro şi verde. Românii nu ţin cont mereu de culori, depinde foarte mult şi de sezon. Există două tipuri de haine: haine de club şi haine de stradă. Pentru femei este foarte uşor să poarte un tricou glam, o pereche de pantaloni şi un cardigan, pentru hainele de stradă, iar seara îşi scot cardiganul şi sunt pregătite de club. La bărbaţi este puţin mai complicat.
Reporter: Ce tipuri de clienţi aveţi în România?
Philippe Besadoux: Avem clienţi din toate domeniile: bancar, politică, avocatură etc. - oameni care nu ţin cont de funcţia pe care o deţin.
Reporter: Există diferenţe în colecţia Timeout, de la ţară la ţară?
Philippe Besadoux: Colecţia Timeout încă evoluează. Pentru România nu am adus ceva în mod special, doar ne-am adaptat cerinţelor consumatorului. Produsele sunt aceleaşi pentru toate magazinele din lume, diferă doar mărimile. După cum am menţionat, ne pliem pe cerinţele clienţilor.
Reporter: Ce strategie aţi abordat pentru a trece peste perioada de criză?
Philippe Besadoux: Deja două branduri au dispărut din piaţă (ex Fox), altele trei urmează să dispară. Noi ne luptăm pentru a menţine brandul pe piaţă, prin reclame, campanii şi alte metode de a ne promova cât mai intens. Încercăm să schimbăm orientarea clientului către noi. Vor apărea alte noi branduri pe piaţă, un brand important din Franţa urmează să intre în România, iar noi trebuie să fim pregătiţi pentru aceste mişcări. Până acum, dacă am închis magazine într-un loc, ne-am renăscut în altul. La fiecare magazin deschis mai aducem ceva nou în colecţie. Ţelul nostru este să facem bani, pentru că suntem o echipă tânără şi puternică, iar motto-ul este "Nu renunţăm niciodată".
Reporter: Mulţumesc!
"Clienţii pe care îi avem în România sunt mari iubitori de modă, dar nu le place să investească în ţară: merg la cele mai bune discoteci, la cele mai bune restaurante, le place să cumpere maşini, însă nu investesc în construcţii şi inovaţie".
•
Timeout a fost înfiinţat în 1992, în California, de către un grup de tineri designeri care doreau să promoveze stilul de viaţă californian şi spiritul său unic, iar începând cu 1995 a trecut oceanul ajungând în mai multe ţări europene, printre care şi în România. Timeout a revenit pe piaţa locală sub administrarea aceleiaşi echipe de management care a dezvoltat în România brandurile Kenvelo, Lee Cooper şi Tom Tailor.
1. Gunoaiele lui Maruta si ale Simonei Gherghe
(mesaj trimis de Criogeniti-o pe andreea raicu în data de 12.11.2013, 12:57)
Tara arde si astia se piaptana...Asa ar trebui fripte -cu impozite - patzachinele ce traiesc intr-un dolce far niente veritabil, de la andreea raicu la fufele lui Bote, reati ai dreaku cu importurile voastre... Acum 10 -15 ani ma imbracam cu pantaloni de la Targu Secuiesc si cu camasi de la Braila si nu-mi era rusine... Fufe de Dorobanti, hai sictir Gataiantule !