"Unilever" va folosi doar plastic 100% reciclabil pentru ambalajele sale până în 2025

Vlad Giurgiu
Companii / 17 ianuarie 2017

"Unilever" va folosi doar plastic 100% reciclabil pentru ambalajele sale până în 2025

"Unilever" afirmă că până în 2025, toate ambalajele de plastic folosite de companie să fie 100% reutilizabile, reciclabile sau compostate. Compania invită toţi jucătorii din industria de bunuri de larg consum să accelereze evoluţia spre o economie circulară, potrivit unui comunicat de presă trimis Redacţiei.

Din cantitatea de ambalaje de plastic folosite la nivel mondial, 14% ajung în fabricile de reciclare, 40% ajung în gropile de gunoi şi o treime în ecosisteme fragile, conform datelor comunicate de Fundaţia Ellen MacArthur (EMF).

Se estimează că până în 2050, în oceane va fi mai mult plastic decât peşti. William McDonough, arhitectul şi liderul economiei circulare, afirmă că designul ambalajelor reutilizabile este unul dintre cele mai puternice provocări de design la nivel global, o provocare similară cu scalarea energiei regenerabile pentru a contracara schimbările climatice.

Comunicatul companiei "Unilever" precizează: "Ambalajele de plastic sunt o resursă foarte valoroasă ce trebuie utilizată eficient şi rapid şi reprezintă o prioritate cheie în atingerea celui de-al 12-lea obiectiv al Planului de Dezvoltare Sustenabilă al Naţiunilor Unite - Consum şi Producţie Sustenabile. Astfel, este încurajată tranziţia de la modelul de consum liniar «exploatare-producţie-consum-aruncat» la un model de consum circular".

Pentru a ajuta la transformarea consumului global de ambalaje de plastic, "Unilever" susţine că va lua următoarele măsuri:

"-Până în 2025, tot materialul plastic folosit pentru produsele sale va fi reutilizabil, reciclabil sau compostabil

-Îşi va reînnoi calitatea de membru al Fundaţiei Ellen MacArthur pentru încă trei ani şi va promova şi susţine iniţiativa New Plastics Economy a fundaţiei. Ca parte a acestui proces, va face publică până în 2020 întreaga gamă de materiale plastice folosite pentru ambalajele sale pentru a crea un protocol pentru întreaga industrie

-Va investi şi prezenta întregii industrii soluţia tehnică pentru a recicla ambalajele de tip pliculeţ cu mai multe straturi, în special cu regiunile de coastă, unde există un risc mai mare de contaminare a oceanelor cu materiale plastice".

"Unilever" a anunţat deja că va reduce cu o treime greutatea ambalajelor pe care le foloseşte până în 2020 şi va utiliza mai mult plasticul reciclat, cu cel puţin 25%, până în 2025 (comparativ cu 2015), ambele măsuri fiind parte a "Unilever Sustainable Living Plan". În 2015, "Unilever" a reuşit să îşi atingă promisiunea de a trimite zero deşeuri non-primejdioase în gropile de gunoi din zonele sale de producţie.

Paul Polman, CEO "Unilever", a afirmat: "Ambalajele din plastic au un rol important pentru ca produsele noastre să fie atractive, agreabile şi sigure pentru consumatori. Însă este evident că, dacă ne dorim să continuăm să beneficiem de avantajele acestui material versatil, noi, ca industrie, trebuie să facem şi mai multe pentru a ne asigura că este utilizat într-o manieră responsabilă şi eficientă şi după ce este folosit de către consumatori.

Pentru a răspunde provocării unui ocean de deşeuri din material plastic trebuie să lucrăm la soluţii sistemice - unele care să oprească, în primul rând, pătrunderea deşeurilor plastice în sursele de apă. Sperăm că aceste angajamente îi vor încuraja pe alţi jucători din industrie să facă progrese în a se asigura că toate ambalajele de plastic sunt 100% reciclabile şi reciclate.

De asemenea, trebuie să lucrăm în parteneriat cu guvernele şi alţi stakeholderi pentru a susţine dezvoltarea, scalarea şi reprocesarea infrastructurii, procese critice în tranziţia către o economie circulară. În final, cu toţii ne dorim ca industria materialelor plastice să devină complet circulară. "

Ca parte a angajamentului său, "Unilever" se va asigura că, până în 2025, este tehnic posibil ca ambalajele plastice pe care le foloseşte să fie refolosite sau reciclate şi că vor exista exemple demonstrate şi stabilite în folosul pieţei că este viabil din punct de vedere comercial ca mecanismele de reprocesare a plasticului să recicleze complet materialul.

"Unilever" este un furnizor mondial de alimente şi produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de ţări, ajungând la 2 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 169,000 de angajaţi şi a generat vânzări în valoare de 53.3 miliarde de euro în 2015. Peste jumătate (58%) din resursele companiei sunt îndreptate către pietele emergente sau în curs de dezvolare."Unilever" are mai mult de 400 de branduri ce pot fi găsite în casele din întreaga lume, inclusiv "Persil", "Dove", "Knorr", "Domestos", "Hellmann", "Lipton", "Ben & Jerry", "Magnum" şi "Axe".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb