Google, divizie a grupului Alphabet, va introduce o funcţie în browserul Chrome vare va oferi utilizatorilor un control mai mare asupra cookies, potrivit unor persoane apropiate situaţiei, citate de Wall Street Journal, transmite Reuters.
Cookies-urile sunt mici fişiere text care urmăresc obiceiurile utilizatorilor de internet şi care sunt folosite de advertiseri pentru oferi consumatorilor publicitate ţintită.
Noul instrument al Google nu îi va limita semnificativ capacitatea de a colecta date, dar va ajuta compania să se folosească de avantajul său considerabil în raport cu rivalii săi mai mici din domeniul publicităţii online.
Datorită celor trei miliarde de utilizatori, Google este cel mai mare vânzător de publicitate pe internet din lume, atrăgând aproape o treime din veniturile totale, în timp ce Facebook atrage 20%, potrivit firmei de cercetare a pieţei eMarketer, mai scrie Reuters.
Cheltuielile totale pentru publicitate digitală din Statele Unite vor creşte în acest an cu 19%, la aproape 130 de miliarde de dolari, estimează eMarketer.
Google a lucrat intermitent la acest plan în ultimii şase ani, dar a intensificat activitatea după apariţia informaţiilor legate de datele utilizatorilor Facebook, care au fost puse în mod incorect la dispoziţia firmei de consultanţă Cambridge Analytica.
Compania are ca ţintă cokies-urile instalate de terţi, separat de proprietarul unui site pe care un utilizator îl vizitează activ, a arătat WSJ.
În 2017, Apple a oprit prin default majoritatea cookies-urilor din browserul Safari, iar Mozilla a procedat la fel în cazul Firefox, un an mai târziu.
Google nu a răspuns imediat solicitărilor de informaţii din partea Reuters.