Vânzările Smithfield Foods în România au crescut cu 24% în perioada mai-iulie, primul trimestru al anului fiscal, la 57,6 milioane de dolari, însă compania a înregistrat pe plan local pierderi de 4,6 milioane de dolari şi nu anticipează să treacă pe profit în anul fiscal 2011-2012. Smithfield a înregistrat pe piaţa românească în aceeaşi perioadă a anului trecut vânzări de 46,6 milioane de dolari şi pierderi de 200.000 de dolari. Volumul vânzărilor grupului american în România a urcat cu 2% în perioada analizată, iar preţul mediu de vânzare a avansat cu 17%.
"În România, operaţiunile de procesare a cărnii continuă să funcţioneze într-un mediu de recesiune, cu cerere slabă. Drept urmare, nu ne aşteptăm ca operaţiunile din România din sectorul cărnii să treacă pe profit în anul fiscal 2011-2012", se arată într-un raport al Smithfield, citat de Mediafax.
Compania şi-a modificat astfel aşteptările prezentate în raportul financiar pe anul fiscal 2010-2011, când anticipa că va înregisa profit operaţional în România în perioada de raportare mai 2011- aprilie 2012.
Profitul operaţional al Smithfield în România a scăzut de aproape patru ori în anul fiscal 2011, încheiat în aprilie, de la 35 milioane de dolari în anul anterior la 9,2 milioane de dolari, din cauza încheierii unui program guvernamental de subvenţii, a anunţat anterior grupul.
Valoarea vânzărilor grupului american pe piaţa românească a urcat cu 9% în acelaşi an fiscal, de la 182,4 milioane de dolari la 199 milioane de dolari.
Grupul a intrat pe piaţa românească în 2004, când a achiziţionat firmele Agrotorvis şi Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucureşti, precum şi un pachet de 50% la Depozitul Frigorifer din Tulcea.