ACCIZA LA CARBURANŢI: FORT nu a negociat cu Guvernul contravaloarea procentajului returnabil

V.B.
Companii #Transporturi / 1 aprilie 2014

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) respinge afirmaţiile lui Traian Băsescu şi precizează că preşedintele FORT, Augustin Hagium nu a negociat returnarea vreunei părţi din acciza suplimentară de 7 eurocenţi la carburanţi, intrată în vigoare astăzi, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

Poziţia oficială FORT, susţinută de Augustin Hagiu, vizează introducerea în legislaţia fiscală a returnării unei componente din întreaga acciză aplicabilă, pentru transportatorii de mărfuri şi pasageri, conform Directivei Comisiei Europene (CE) 2003/96 (solicitare transmisă încă din 2010 tuturor guvernelor aflate la conducerea ţării noastre), precum şi nerecunoaşterea introducerii accizei suplimentare de 7 eurocenţi ca măsură eficientă şi justificată, având în vedere efectele negative atât la nivelul companiilor de transport, cât şi la nivelul tuturor consumatorilor, se arată în comunicat.

De asemenea, reprezentanţii Federaţiei transmit că negocierile vizând returnarea unei părţi din acciză au vizat discuţii pe care atât Guvernul României, cât şi Ministerul de Finanţe le-au purtat pe 26 martie cu reprezentantul unei alte structuri asociative.

Intervenţia ulterioară a lui Augustin Hagiu în discuţia cu ministrul Ioana Petrescu a vizat introducerea în legislaţia fiscală a returnării unei componente din întreaga acciză aplicabilă şi pentru transportul regulat de pasageri, precum şi modalitatea de returnare a acestei componente, cu propunerea de a simplifica procedura, urmărind mai multe obiective. Unele dintre obiective vizează încurajarea tuturor transportatorilor să alimenteze cu carburanţi accizabili "de provenienţă neîndoielnică", descurajarea concurenţei neloiale şi a dumping-ului, precum şi menţinerea competitivităţii pe piaţa de transport şi în raport cu transportatorii din Uniunea Europeană şi din afara UE.

Alte obiective au în vedere returnarea directă a unei componente din acciza pentru transportatorii autohtoni, pe baza facturilor de carburant, evidenţierea separată pe documentele de plată a contravalorii procentajului din acciză ce face obiectul returnării şi, ulterior, utilizarea unui cont contabil aferent procentajului de acciză ce urmează a fi returnat, pentru deducerea lui directă.

Potrivit FORT, afirmaţiile făcute, ieri, de preşedintele Traian Băsescu la un post de televiziune "sunt bazate pe informaţii ireale şi nu corespund realităţii", Federaţia precizând că acciza trebuie calculată în continuare în raport de curs lei/euro, şi nu raportat inflaţiei.

Totodată, FORT consideră că transportatorii, precum şi celelalte categorii de consumatori trebuie să utilizeze toate pârghiile legale, pentru ca Executivul să renunţe la acciza suplimentară.

"Augustin Hagiu are întreaga susţinere a transportatorilor membri ai Federaţiei Operatorilor Români de Transport în ceea ce priveşte abordarea problemelor specifice pieţei de transport în relaţie cu instituţiile statului şi organismele de presă. FORT apreciază opoziţia Preşedinţiei României faţă de suplimentarea cu 7 eurocenţi a accizei aferente carburanţilor, însă nu doreşte implicarea în jocuri politice ce nu fac obiectul de activitate al unui patronat responsabil. Poziţiile exprimate public de reprezentanţii FORT vor reprezenta strict interesul membrilor patronatului", încheie comunicatul.

Ieri, Traian Băsescu a declarat, la un post TV, referindu-se la premierul Victor Ponta: "Tu vrei să faci autostrăzi din acciză, când ai 3 miliarde de euro fonduri necheltuite, dar cât poţi să minţi lumea? Apoi, spunea (Victor Ponta - n.r.) că trebuie să punem 25% componentă autohtonă. Minciună. Suntem în program cu Fondul (FMI - n.r.), ne finanţează 95% UE, iar de la 1 ianuarie este eligibil şi TVA. Deci 5% este componentă autohtonă. Ponta minte când spune că Dragnea are un buget la jumătate decât îl avea Udrea. El adaugă şi cele 4 miliarde de euro pe care le avea Udrea de la UE. Am sperat că nu o va mai introduce, are resursa în buget. E foarte uşor să nu o introducă. Dacă şi-ar sacrifica puţin baronii locali şi ar merge pe banii europeni, nu ar avea nevoie de acciză. Eu mâine aş reduce bugetul lui Dragnea cu 1.200 milioane. Încă 5-600 milioane sunt în plus la serviciul datoriei. Iată că s-au făcut 1,8 miliarde, cât vrea să adune din această acciză. Totalul bugetului e 217 miliarde. Dacă vrei să nu chinui economia, să tragi frâna, nu poţi să gândeşti o reducere de 1,8 miliarde la acest buget? Ponta ştie foarte bine că cei care îi pot aduce oamenii la vot sunt baronii locali, ăştia trebuie satisfăcuţi. Asta este socoteala".

Şeful statului a adăugat că domnia sa este un politician care a susţinut că "soluţia e să tăiem 25% din salarii, am susţinut austeritatea când ţara nu avea bani, dar când ai cu ce plăti salarii, pensii, ai creştere economică 3,5%, prin introucerea acestei taxe e şi sfidare, şi lipsă de orice respect. Nu toţi au maşini, dar toţi vor simţi preţurile, care nu vor exploda mâine. E o perioadă de generare a efectului".

"Am văzut azi (ieri - n.r.) un domn consultant al Transportatorilor Auto care vorbea cu admiraţie şi era chiar vesel că i s-a introdus o acciză. În schimb, reacţiona negativ când spuneam că nu avem pregătit sistemul administrativ de returnare a 4 eurocenţi. Eu vorbesc de oricine care îşi poate scoate licenţa de transportator şi, pe urmă, cu bonurile... Exact cum se întâmplă cu TVA se va întâmpla cu aceste rambursări. Dacă domnul Hagiu a negociat pentru transportatori, trebuie să spun public că i-a cam vândut pe transportatori. De ce nu a venit la Cotroceni? Nu am o explicaţie. Nu-i cădea niciun galon, au fost toate ambasadele... Probabil e mai preţioasă o vizită la Moscova, la Beijing decât să sărbătorim NATO", a mai spus Băsescu.

FORT este o organizaţie apolitică reprezentând, din 2006, interesele membrilor săi operatori rutieri de mărfuri şi pasageri, operatori de transport aerian, şcoli de şoferi, instituţii de formare profesională şi transport în regim de taxi şi închiriere. Federaţia este membră a Patronatului Naţional Român şi are în componenţă 24 de asociaţii afiliate la nivel judeţean, regional şi naţional din domeniul transporturilor rutiere şi aeriene de mărfuri şi pasageri, formării profesionale în centre şi scoli, taximetrie, transport şi activităţi conexe transporturilor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb