Federaţia Română de Fotbal repartizează bilete pentru meciurile de fotbal susţinute în străinătate şi prin intermediul unor agenţii de turism, informează un comunicat al Asocia-ţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Deşi există un singur partener acreditat, orice agen-ţie de turism care emite o solicitare Federaţiei Române de Fotbal poate primi un stoc de bilete. Acest aspect duce la o mai bună distribuţie în teritoriu a biletelor de acces la meciurile de fotbal şi asigură o totală transparenţă a modului în care se vînd biletele.
Criteriile prin care sînt atribuite biletele sînt stabilite de către Federaţia Română de Fotbal. Printre beneficiari se nu-mă-ră şi agenţiile de turism, care cumpără bilete atît pentru meciuri susţinute în străinătate, cît şi în România, pentru a fi incluse în pachete turistice de outgoing (turiştii români care pleacă în străinătate), de incoming (turiştii străini care vin în România), respectiv de turism intern (suporterii care se deplasează la meciuri).
În condiţiile actuale, din ca-uza ameninţărilor teroriste şi a creşterii gradului de securitate în zonele stadioanelor, agenţiile de turism constituie singura re-ţea de distribuţie a biletelor controlabilă, ordonată şi corec-tă. Acestea au o evidenţă clară asupra celor care au cumpărat biletele la meci, respectiv pachetele turistice aferente.
ANAT precizează că toate biletele la meciuri de fotbal se vînd la preţul înscris pe ele. Distribuţia prin agenţiile de turism - aşa cum se procedează şi în statele Uniunii Europene - reprezintă un sistem ordonat, eficient, care elimină problemele legate de speculă şi securitate.
Pentru meciurile echipei na-ţionale de fotbal este necesară achiziţionarea unui pachet de servicii care să cuprindă trans-port şi servicii turistice conexe. La Campionatul Mondial de Fotbal din 1994, din Statele Unite ale Americii, au distribuit bilete la meciuri în cadrul unor pachete turistice peste 40 de agenţii de turism româneşti. Pentru meciul România-Olanda, au distribuit bilete 7 agenţii de turism.