Producătorul de produse de cofetărie şi patiserie Ana Pan estimează pentru 2009 o cifră de afaceri de 5,5 milioane euro, în scădere cu 4,3% faţă de anul 2008, când a obţinut afaceri de 5,75 milioane euro, a declarat ieri directorul general al companiei, Carmen Friptu. "Înregistrăm uşoare scăderi ale vânzărilor în acest ultim trimestru al anului. Oamenii, pe fondul crizei, preferă să mai reducă porţiile, cumpără mai puţin, însă de calitate", a explicat Carmen Friptu, citată de NewsIn.
Cu toate acestea, potrivit directorului general al companiei, Ana Pan va scoate pe piaţă în preajma sărbătorilor de iarnă un volum similar de produse cu cel de anul trecut, respectiv 12.000 de cozonaci, 5.000 de kilograme de zburători cu nucă, 3.000 de torturi şi 1.500 de kilograme de prăjituri de casă.
Preţurile produselor companiei nu s-au majorat anul acesta. "Produsele noastre sunt la preţuri neschimbate faţă de anul trecut. Am făcut eforturi să le menţinem chiar dacă preţurile unor ingrediente au crescut", a spus Friptu.
Astfel, potrivit reprezentanţilor companiei preţul cozonacilor Ana Pan variază între 12 lei şi 39 lei. Cele mai vândute sortimente de cozonaci sunt cele cu nucă şi mac.
În ceea ce priveşte numărul angajaţilor, Carmen Friptu a spus că acesta a rămas constant, în ciuda crizei economice, compania având în prezent circa 200 de angajaţi. "A fost obiectivul nostru să ne păstrăm angajaţii, mai ales pentru că mulţi dintre ei sunt cu noi încă de la început, adică de aproape 20 de ani", a adăugat Friptu.
Ana Pan a realizat o cifră de afaceri de patru milioane de euro, în primele nouă luni ale anului 2009, nivel comparabil cu cel înregistrat anul trecut. Compania deţine un lanţ de 24 de cofetării, din care 18 magazine proprii şi şase francize.