Reţeaua grupului de firme Angst, unul dintre cei mai importanţi jucători interni din industria cărnii, se va extinde în acest an prin deschiderea a cinci noi magazine în zona de vest a ţării, atingând astfel un număr total de 29 de unităţi, a anuţat joi, compania.
Angst va deschide două magazine în Cluj şi trei magazine în Oradea cu suprafeţe cuprinse între 300-500 metri pătraţi, potrivit conducerii companiei. Strategia Angst de devoltare în zona de vest a ţării a început în ianuarie 2007, odată cu intrarea pe piaţa din Cluj, prin asocierea cu procesatorul local Discovery şi ulterior prin deschiderea primului magazin din oraş, au adăugat oficialii Angst.
"Pentru amenajarea magazinelor la standardele impuse de companie, se va face în prima fază o investiţie de un milion de euro. Până la sfârşitul anului această sumă poate fi suplimentată pentru a adapta magazinul la solicitările clientului", a declarat preşedinte al Angst, Sorin Minea.
Compania derulează în acest an şi o investiţie de aproape trei milioane euro, pentru deschiderea unei noi unităţi de producţie la Buftea.
Cifra de afaceri a companiei Angst a înregistrat, în primul trimestru al anului 2007, o creştere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar profitul a crescut cu 20 de procente. Creşterea cifrei de afaceri a avut la bază cererea de consum şi a avut ca rezultat diversificarea gamei de produse.
Investiţiile făcute de companie în primul trimestru al anului 2007 în modernizarea celor trei unităţi de producţie, calificarea personalului, calitatea produselor şi reţeaua de magazine au dus la creşterea productivităţii muncii cu 21% faţă de primul trimestru al anului 2006.
Grupul Angst deţine trei fabrici de carne, una de lapte şi preparate din lapte, o fermă de vaci şi o reţea de 23 de magazine specializate, dintre care 18 funcţionează în Bucureşti, două în Buftea şi câte unul în Otopeni, Sinaia şi Cluj.
Anul trecut, Angst-ul a înregistrat o creştere a vânzărilor de mezeluri de 25%, faţă de 15% cât a fost creşterea totală a pieţei, în principal pe baza intensificării activităţilor de cercetare dezvoltare a produselor şi prin extinderea reţelei de magazine. Conform estimărilor Angst se menţine între primii cinci jucători ai pieţei.